måndag 30 juni 2008

Helgen är över och vi är dötrötta jag och Albin!

Fy bövelen vad jag är trött!
Nu ska jag sammanfatta helgen:

Fredag: När jag skulle packa ut mina grejer i bilen hade himlen öppnat sig och det åskade, efter en stund lättade det och när jag var klar kom Karoline. Vi gjorde ett första stopp och köpte godis, det är himla viktigt när man är på resa. Ett andra stopp för att äta och en snabbrastning sen styrde vi mot Hillerstorp. Vi hade inte nån riktig koll på vart grytet låg men det löste sig himla bra för precis när vi hade kört åt fel håll ringde Marianne så vi kunde köra efter henne sista biten.
Albin fick träna en gång, han hade intresse och skällde bra men han vill inte lägga sig. Men jag fick honom till slut att göra det men han vill inte vara instängd. Efter att ha slagits med knotten tills vi var tokiga och de andra hundarna tränat styrde vi mot Borås där vi mötte upp Susanne. Installerade oss i vår rum och jag rusade ut för att träffa Kia en liten stund. Nu fick Albin och gudmorr äntligen träffas!

Lördag: Det blev inte mycket sömn, Albin var dryg och pipig i en timme också. Efter frukost styrde vi mot utställningen, Albin var andra hund och det märktes att han var trött. Ett lojt steg och inget gnista alls, han fick en slät etta. Sen visade jag en jakttik, det började inte bra i ringen men det slutade bra och hon fick en etta. Ägaren hade varit nöjd med en 2:a så det var ju himla bra. Selmas pappa Ingo blev champion och jag hann även med att se Heddas pappa i ringen. Han fick ck men blev oplaceriad i BH.
När vi sen skulle mot grytet igen så hamnade vi helt fel men till slut kom vi iallafall fram. Med en så slö hund som jag hade var det ingen idé att träna alls så jag hoppade över det. Det grillades och vi fick höra en massa roliga jakthistorier.

Söndag: Mitt i natten vaknade jag till, när jag tittar upp ser jag Veronica som ser ut som hon ska dyka ner i vår säng. Jag måste vaknat av att hon stötte till sängen och när jag tittar till är hon på väg upp därav den konstiga stilen. Tur att hon inte dök ner i vår sängen utan avslutade sin sömngång snabbt ;-) Sen sov jag faktiskt rätt gott och Albin sov också. Jag behövde inte gå ut på morgonrunda heller för det gjorde Susanne åt mig! Sånt gör mig extra glad och nöjd ;-)

Susanne åkte lite tidigare än oss andra och att efter att ha packat ihop och kommit på att tiden var knapp för att vi skulle hinna se Susanne och Buffy så kom vi till slut rätt, vi fick se samma rondell lite för mycket om man säger så. Men jag skrattade så jag grät under tiden Karoline körde ;-)När vi kom in på parkeringen så blev det två glada överraskningar, dels så fick vi stå nära ingången och dels kände jag igen hunden i bilen brevid. Crockett!! Så himla kul att få träffa Kickie och Crockett!
Vi hann se Susanne och Buffy, sen tog jag och Albin en tur på utställningen, där hittade jag först kompisar från Emmaboda och jag hann se dom inne i ringen innan jag gick bort till labberingen och fick se Crockett och Kickie, det såg himla bra ut!!Sen efter shopping styde vi mot Hillerstorp igen och lämnade över grejer som skulle till WDS. Med oss i bilen hade vi tre hundar som var mer döda än levande!
När vi sen styrde hemåt vet vi inte vad som hände riktigt men vi hamnade inte riktigt där vi tänkt oss. Vi stannade och tog en pizza, den äckligaste jag ätit i hela mitt liv! Det var grillkrydda på den! Sen efter lite mer skratt och knasighet hamnade vi på rätt väg och i en bilkö, men det var inte så långvarig kö. Sen gick det iaf bra ;-)
Alla hemma verkar nöjda och glada att Albin och jag är hemma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ni planerar att sova i dagarna tre! Vad träffade du fär trevligt Emmabodafolk?

Anonym sa...

Ursäkta för den nattliga attacken. Jag har fortfarande inget minne av den, men ett antal blåmärken på låret vittnar om att något definitivt hänt.

Vi är också jättetrötta efter en rolig och händelserik helg. Ska bli spännande och se vad nästa har att bjuda på. ;-)

Skapligt Enkelt sa...

Ha ha...

Det låter som ni haft knasigt roliga dagar :)

Anonym sa...

Jag har nog sett till att jag slipper köra när vi ska iväg nästa gång.... Fast det blev allt bra roligt, så det får jag bjuda på!
Tack för en rolig och trevlig helg, hälsar Karoline, Russin & Lakrits!