måndag 7 juli 2008

Vad har vi haft för oss?

Ett tag sen sist jag skrev.. Vad har vi då haft för oss? J
o vi har jobbat såklart, men tors-söndag hade både Jonas och jag lediga dagar. Vi skulle ju varit i Shlm(vilket vi är glada att vi struntade i efter att ha pratat med andra)
I torsdags var vi först på Hörby marknad med Maria. Hedda var med och först blev vi antastade av en tant helt klädd i rosa. Sen antastade Hedda människor vi gick förbi. Helt plötsligt skickade hon ut sin långa tunga. Tur att ingen blev sur eller så ;-)
Efter marknaden åkte vi till Teba, det var Heddas 12 veckorsdag. Hon fick en rosa pipgris av Maria och hon fick välja en annan leksak. Hon valde en rosa bläckfisk. Så rotade jag i en realåda och hittade ett PERFEKT halsband till Hedda som hon kan ha när hon blir stor. Det är rosametallic och med nitar... Jonas höll inte riktigt med mig om hur snyggt det var ;-) När jag började leta efter ett rött till Selma sa han att Selma INTE ville ha ett sånt.
Efter shoppandet blev det glass på Hardys innan vi styrde mot Tollarp igen för att mellanlanda på ICA innan vi hamnade där vi skulle va. Hedda fick ett valpspår och blev trimmad. Sen blev det fotografering, vi måste öva stå kan vi lätt komma fram till. Hedda är väldigt bra på sitt nämligen ;-) Bilderna kan ni ser här http://www.linnekullagard.se/ dels under nyheter och så har Hedda fått sin egna sida.

På fredagen var vi hos veterinären Per. Albin, Selma och Hedda skulle alla få varsin spruta. Dock inte samma innehåll. Hedda fick sin 12 veckors, Selma sin 1 års och Albin chippades. Hans öronmärkning syns inte och det måste den ju göra. Per frågade om Hedda funnit sin plats i flocken, JA sa jag i strupen på nån annan ;-)

På lördagen åkte jag, Selma och Hedda till Bjuv för att vara hejarklack åt våra foxvänner som sprang runt och agilityade sig. Det var rysligt varmt och Hedda tyckte mest att kylduken var äcklig men om tuggbenet var där kunde Hedda också vara på den. Efter tävlingen åkte vi hem till Karoline. Grillade och hundarna fick leka av sig. Selma höll mest på att gräva ner äpplen överallt, Hedda blev övertrött och Selma (eller Ilona) dödade en fågel som jag sen fick.... Tack så mkt.... Jag blir inte förvånad om det är Selma, för det dödades mkt smådjur här nu. Jag säger gång på gång att jag vill ha döda mullvadar men jag får bara andra döa smådjur...

Söndagen ja vad gjorde vi igår. Uppfödartanten var här med sin son och hämtade husvagnen, skönt att se henne igen kan jag säga. Efter dom åkt snyggade jag till Albin. Ryktstenen jag fick av Maria i torsdags var perfekt. Fick bort en massa dött hår och puckelryggen krympte. Tack Maria!
Imorgon (tisdag) jobbar jag sen efter det ska vi spåra. Jonas är ledig och lägger spåret på dagen. Jobbar onsdag och torsdag också sen på fredag är det utställning igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fullt ös medvetslös även denna helg!!! Kul!!
Du får ta in dogsen till skolbänken och lära dem ordet mullvard så det inte uppstår några oklarheter med vad det är du vill. ;)

Sköt om er.

Anonym sa...

Klart det är Selma som tagit fågeln. Min princessa Ilona skulle väl aldrig göra ngt sådant...

Lycka till på fredag!