fredag 18 juli 2008

Veckans enda lediga dag...

Den här veckan har jag jobbat alla dagar, hundarna har det inte gått nån nöd på iaf. Skönt det! Jonas var ledig i går, jag är ledig idag. Imorrn börjar jag 12 så det blir inte så mycket de måste vara själva då heller.

Med Albin och Selma lärde jag dom stå först, sitt sen. Hedda lär sig en hel del genom att göra som de andra. Så hon lärde sig sitt och tyckte att men vaddå jag gör ju rätt när man ville ha henne till att stå. Nu har vi tränat så och det ser riktigt kul ut för hon liksom ställer till rätta benen själv.

Igår när jag kom hem från jobbet såg det mysko ut på Albins hals, han har haft en sårskorpa där innan, nu var det fult och brunt. Jag fick klippa bort päls och tvätta rent, nu ska det nog läka fint. Men igår var det verkligen inte fint. Det var nått mysko med Hedda också, kanske växtvärk för hon bet sig vid knäleden så det var som ett kalt märke. Men idag är det bra iallafall.

Idag ska Hedda och jag åka till stan en sväng. Kolla i djuraffärerna vad de tar för en canvasbur strl Albin. Hittade en affär på nätet där de var billiga, så jag ville åkt till affären men då var burarna så mkt dyrare. Så nä tack!

I natt har Jonas haft snarkmätare, jag hoppas det funkade. Sist blev det inte godkänt. Men det var inte så konstigt. Banden man har runt sig var helt slappa så den tappade kontakten. Normalt får man vänta en vecka på att få svar men de ska ringa honom redan idag. Jg hoppas det kan få en lösning snart, vi är så trötta. I natt har jag inte sovit mycket. I vanliga fall får jag ju peta till honom så han andas ordentligt. Men i natt kunde jag ju inte det.
Hedda tycker att hon är stor nu också så hon tar sig ur sin natthage. Så hon har sovit i sängen. Men å andra sidan sov både Albin och Selma i sängen när de var så små.

Nu ska jag se om jag hittar mina uppgifter till tradera så jag kan logga in och bjuda på ett täcke till Hedda....

Inga kommentarer: