onsdag 30 juli 2008

Tankar om hundar som dödar andra hundar...

Jag har svårt att släppa tanken på foxterriern som blev dödad i Malmö. Vad är det som gör att det blir så här? http://www.kvp.se/1.1238002 Sydsvenskan har ett annat sätt att se det hela på det som inte står i någon text är hur pass stor skada på Nikkos kropp hunden gjorde...

Visst har man hund så händer det ju kanske att ens hund blir påflugen av en annan hund. Men i detta fallet har det ju brustit rejält. Hur kan man ju analysera i en evighet och vända och vrida på allt men varför hade hunden som dödade Nikko inte munkorgen på sig?? Att ha den i handen lär ju knappast hjälpa..

Jag hoppas bara att det inte händer igen, men det gör det väl säkert.

Jag vet inte vad jag hade gjort i fall det varit någon av mina. Jag kan nästan känna den ångesten det måste varit och stå och se sin älskade hund i käftarna på en annan hund död...

Jag lider verkligen med Nikkos familj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tvi vale.