lördag 12 juli 2008

Tvååker 11/7

Igår morse blev det till att stiga upp tidigt. Tyvärr var det brist på sömn hela den natten. Kom i säng för sent och Hedda sov dåligt. Hon hade nog ont i magen..
Jag och Albin kom i väg som planerat, mötte Maria och Syrsa vid 6-tiden och körde så vidare med Hörby där vi hämtade upp Malin, Rasmus och Wille. Det ösregnade och takboxen ville inte stänga sig men det löste sig ju som tur var. Det gäller att se till att saker inte liger i vägen för låset lärde vi oss.
Sen skulle vi mot Röstånga var det ju tänkt, tyvärr glömde jag och svänga för jag var för trött för att kunna prata, lyssna och köra bil samtidigt men det gick ju bra det också till slut.
Regnet blev bara värre och värre gick knappt att se men när vi närmade oss Tvååker slutade det faktiskt. Nu var tiden väldigt knapp så jag körde så långt fram vid ingången som det gick och så fick Maria och Malin rusa in och Karro och jag som hade mkt gott om tid tog hand om resten. Jag hann se Syrsa i ringen iaf.
Sen var det vänta. vänta och vänta innan det var foxarnas tur. Albin var så trött... Men det hade nog inte spelat nått roll iaf. Hans kropp är inte klar, jag vet ju det. Men jag lär hunden heller nu vad det är som förväntas så han vet det tills kroppen är klar. Han fick iaf hp. Om jag ska jämföra med hur Albins juniortid varit och hur Zimons var så är det en jäkla skillnad. Zimons bestod av till hälften av 2:or. Nu är Albins juniortid slut och det har blivit två ck, ett hp och 2 släta ettor. Så jag är faktiskt nöjd med tanke på hans ofördiga kropp. Hans tid kommer, det är jag rätt säker på!
Efter utställningen åkte vi till en jättemysig kvarn där vid åt och handla lite. Vi kunde komma överrens om att det varit en mycket trevlig dag och jag hoppas det blir flera sånna resor.

Hemma hade Jonas haft det roligt med två magsjuka hundar, Selma och Hedda. De har säkert delat på nått äckligt ute.... De två är hopplösa med det.. Idag är det mycket bättre som tur är.

Idag är vi trögstartade, jag har inteätit frukost än trots att det snart är lunchdax. Får göra nått åt det, sen ska Hedda få följa med mig på lite utflykt. Vi börjar med mitt jobb, hade glömt att ta fram cigg så jag får åka dit och låsa upp det skåpet. Sen ska vi in till Jonas jobb och så tänkte jag att vi ska in på Grizzly.

När vi kommer hem igen ska vi träna lite, det blir stå och lite sånt för Heddas del. Albin får vila idag och Selma får träna lite stanna och sånt. Matilda vet jag inte riktigt vad det blir med....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu är jag inte med, var ni på utställning en fredag? Jag antar det för jag hoppas att du inte ljuger för mej ;-) Jag tycker iaf det lät konstigt...

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag! Lovar att äta frukost nästa gång....
Skönt att inte vara ensam om att köra fel längre!
Häls Karoline!