onsdag 23 juli 2008

En solig kväll i skogen igår!

!Igår var det dax för anlagsprovet, jag var nervös! Det är första gången som någon av mina hundar ska prestera något mer än att va snygg... Dessutom har jag haft två foxpojkar innan som när det väl har gällt i träning så har de sagt ehhh?
Kvällen började lite knasigt med en "felparkering" av en av de andra som skulle gå spåret men det hela löste sig bra.

Jag valde att starta sist, så hann jag bli mer nervös, mkt bra tänkt eller inte.. Men när det väl var vår tur och vi gick i väg till spåret var det som bortblåst. Det kändes bra att ha aspiranten med! Mycket bra måste jag säga!
Spåret började bra, han gick i sitt vanliga tempo stundtals i Skånsk djungel. Det var problem vid ett ställe men jag såg att han hade viltkänning. Han är så himla tydlig på vad som är vad. Men när det strulet var över så fortsatte han bra och när jag tänkte att snart måste det vara slut hade han hittat klöven! Han tog den så fint i munnen och ville gå i väg, fast åt fel håll ;-) Inte lätt att veta sa Albin när man är i djungeln! Hela vägen tillbaka ville Albin stanna och gräva ner klöven.
När vi var framme vid de andra sa Albin till Hedda att du är liten och får inte titta på min klöv, nähä sa Hedda och fortsatte att bara vara söt. Sen tyckte jag det tog mkt längre stund än vad de gjorde med de andra innan de kom tillbaka med protokollet. Jag var väl visserligen säker på att det gått bra men man vill ju ändå se det på papper. Så fick jag det i handen och en skön känsla spred sig i kroppen!
Jag är så stolt över min knasiga foxpojke! Han kan vara så vimsig och knasig annars men när det gäller spår så spelar det ingen roll hur mycket tikarna löper, hur trött han är, vilket väder det är, han ska spåra!
Poängen och hp´t vi fick är visserligen inofficiellt men han fick 37 poäng och ett fint guldigt hp med en tax på!
Han är trött idag och sover gott i skinnfotöljen, jag njuter av svärmors kanelbullar med en kopp av mitt favorit thé med Linnekulla honung i! Bättre kan det nästan inte bli!

Tack Maria för en bra kurs, ett bra stöd och för att du pratade bort min nervositet!
Tack Bibi för att du såg till att vi verkligen fick anlagsprovet gjort!
Tack Cathrine för spårläggande, peppning och bra råd!

Nu ska jag njuta av mitt thé innan jag ska aktivera två tokiga terrierflickor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegrattis till er!!!! Skitkul att ni klarade anlagsprovet och med HP också!

Anonym sa...

Grattis! Nervöst men kul eller hur ;-) Juste med poäng och hp, när jag gick fick man bara godkänt (eller inte). Det är ju klart coolare med poäng...

Anonym sa...

Grattis än en gång till godkänt anlag med Hp!!! Bara kul att kunna bidra. Lycka till med fortsättningen mot målet!