torsdag 12 juni 2008

Vad är detta nu då?

Igår när vi satt i soffan så tog jag en fästing på Albin, hans andra i år. Tänkte att det är likabra att kolla igenom hela honom noga. Så på bogen hittar jag en stor knöl, som en böld 5-7 cm kanske. Det kommer inte ut nått när jag trycker på den, men håller koll. Går det inte tbx får jag väl ringa Per.

Selma börjar släppa det där med att små valpar måste tuktas oavbrutet. Igår talade jag om för henen klart och tydligt att nej så gör man inte. Sen var det normalt resten av dagen och även idag.

Igår kväll när jag gav hundarna mat så smet Hedda under grinden, det borde jag ju tänkt på att hon kunde men hon hade inte fattat det innan. Så rusade hon fram till Albin som var den enda som hade mat kvar. Jag tror han sa NEJ till henne hon fattade iaf budskapet och hon la sig en halv meter ifrån honom och hade lite hicka men ligga där var helt ok.

Nu är det dax för lite mat, jobbar ett kort pass i eftermiddag så det är lite att fixa med innan.

För övrigt är det inte smart att få för sig att plantera om blommor med tre vuxna hundar och en valp inne... Men det blev bra till slut ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bölder är inte fint. Sune fick några fästingar innan jag satte på halsbandet och när jag tog bort dom (även om dom var pyttesmå) blev det små bölder/förhårdnader. Kan inte va nåt sånt? Fast omkretsen är ju skitstor. Man ska inte skojja med sånt där. En klubbhund hade en böld jättelänge som alla veterinärer sa var en fettknuta men sen blev det cancer till slut. Menar inte att skrämma upp dej eller så, bara ge lite infallsvinklar ;-)

Anonym sa...

Mina brukar också få liten kula efter fästingen och den kan vara kvar 1-2 veckor. Dock inte så stor som Albins.