fredag 1 maj 2009

Dax att uppdatera!

Maria nu är det dax! Klart att Heddas resultat ska synas! Vilket resultat?
Jo Heddas GK anlagsklass i viltspår!
I tisdags kväll åkte jag och tikfalkarna (Margit och Hedda)till Häglinge för att gå anlagsklass. Hedda och jag började. Först kändes det väldigt bra, men sen på sträcka två så var hon helt lost. Men hon fixade det själv, och det och att hon blev godkänd är det viktigaste för mig!

Margit hon var en lysande stjärna och fick full pott och HP! Grattis!

Grattis säger vi även till Syrsa som fick en etta i öppenklass i onsdags, Rasmus och Råttan som har blivit svch! Fira det gjorde vi idag på viltspårkursen!

Igår efter jobbet var jag först och hämtade Selma som varit hos Martin under dagen, sen styrde jag och Selma mot Småland. Blev en snabbvisit men jag fick träffa familj, släkt och vänner. Det var ingen eld i dammen i Orrefors som det brukar va, men jag gick ner dit iaf, och tur var det! Jag hittade Maria, en av mina barndomskompisar! Vi fick en pratstund över en kopp thé innan jag återvände till festen.

Jag fick agera taxi, det blev rätt sent i säng. Särskilt om man tänkte på att jag skulle upp vid 6. Somnade nog vid 2 tror jag... Men det gick bra att köra, var inte så mycket trafik precis.

Hedda hade semester ifrån spårandet idag, Selma fick spåra istället. Hon har utvecklats bra, hon flänger fram och tillbaka men hon är framåt och tycker det är kul. Det andra ska vi nog kunna styra upp!

Nu är jag dötrött och är beordrad att sova middag innan vi ska till stan. Så det är väl lika bra att jag försöker sova ;-)