tisdag 5 maj 2009

Grävling, presenter och flytt....

Här hänt lite sent sist, jag börjar få det i huset som jag vill att det ska vara. Rensat i lådor och skåp och bytt sovrum. Gillar det nya skarpt. Ett par nya gardiner sen är jag helt nöjd!

Selma och Hedda har inte kunnat gå ner för spiraltrappan här hemma innan, nu har Martin tränat dom och det funkade på direkten. Himla skönt!

Katten Olga har varit i slagsmål, så imorgon måste hon till Per och få hjälp med en böld. Hoppas at det inte blir allt för dyrt....

Ikväll var vi vid träningsgrytet, Maria hade Mårra och Syrsa och jag hade med mig Hedda och Selma. Selma hade ingen planerad träning. Hon har ju varit där en gång för ett år sen.

Hedda fick börja, hon tyckte att det var ett spännande djur men vad skulle man göra med honom? Hon fick pausa och fundera tills Maria var klar med sina, då var Hedda mer busig och villig och sa VOFF. Duktig liten hund! När Maria tränade Syrsa stod jag utanför med Selma, jag märkte stor skillnad redan där. Selma ville in och hon skällde till lite när Syrsa skällde. Så när alla var klara fick Selma gå in där, hon var framme och var glad och var intresserad. Jag är så glad! Hn har växt så mycket mentalt den senaste tiden!

Dessutom så fick hon så mycket beröm av en "gubbe" utanför för sin storlek och hur såg ut när vi stod utanför!

Hedda har fått presenter av sina snälla uppfödare! Bilder kommer! Så länge får ni hålla till godo med världens sötaste Selma!

1 kommentar:

Cathrine Jonsson sa...

Nytt sovrum?! Har det blivit ett nytt gästrum också då?! ;)

Väldigt roligt att Selma är mer frammåt. Det att stå och titta på verkar vara mycket bra träning!

kram