onsdag 27 maj 2009

Hedda

Igår kväll var vi med Hedda på Resåkragården. Det var dags för grytkaraktären.

Lite nervöst var det ju, man vet ju aldrig även om hon visade redan innan jag gick in med henne där att hon visste numer vad som väntar där inne.
Men när jag släppte henne kollade hon först in de som satt där, men hon gick fint in själv. Hon gjorde ett fint arbete och hon fick ett mycket gott omdöme av domaren.

A. Arbetssätt vid kontakt med provdjuret 4. Snabbt, effektivt med nära kontakt.
B. Skärpa 3. Skärpa med auktoritet
F. Skall, hörbarhet 4. Bra hörbarhet
Domare: Kid Malmros TJTK Resåkragården

När jag senare fick protokollet sa han att han hoppades att jag skulle fortsätta med henne för att hon var en himla trevlig hund.

Nu så här med ytterligare en sak som Hedda har klarat av måste jag säga att jag är faktiskt väldigt imponerad av min lilla bruna hund! Hon är bara 13 månader och hennes meritlista ser ut så här:
1 cert
2 btkl placeringar
GK anlagsklass viltspår
GK grytkaraktär

Hon är fantastisk vår Hedda! Det är en ära och förvalta en stjärna ;-)

7 kommentarer:

Heddas uppfödare sa...

Vi ät så stolta, och så imponerade av lilla Hedda! Hon går i sin mammas fotspår!

Busiga Susanne sa...

Grattis igen! Synd att du haft fel hundras i alla år va ;)

Cathrine Jonsson sa...

Grattis igen från oss! Kul att du fått glädjen att ha Hedda hos dig!

Anonym sa...

Grattis Ida Maria, och Hedda.Den svartvita knasluvan som är på semester hälsar också, likaså Rasmus.Selma har varit i Kalmar och shoppat med sin mormor i dag,och varit och hämtat en ny tupp,ute på landet hos mormors kompis.Han fick åka i en kattbur,när han blev släppt i hönshuset så skrämde han alla dom nya hönorna.Så dom satte sig i redena alla 10.Ibland undrar jag vad jag håller på med,alla dessa olika djur,rena rama dårhuset.När jag kom in i hallen tappade jag grinden på min stortå,och det gjorde så sa....ont.DET ska bli skönt att jobba i natt,där är det säkert frid och fröjd.Kramar fråm Mormor

Veronica sa...

Grattis till Heddas resultat!!!

Cathrine Jonsson sa...

Härligt resultat i lördags!!!
Inkl. Syrsas resultat!!! Grattis Maria!

Heddas uppfödare sa...

Vi tackar för gratulationerna!

/Maria & Syrsa