lördag 16 maj 2009

På utställning i Hörby

Idag har vi varit i Hörby, det blev en tidig morgon och det var kallt och ruggigt. Tur tältet var med. Jag höll på att frysa ihjäl när jag skulle in med Albin. Men det var snabbt avklarat och gav ingenting mer än ett rött band. Men det var iaf inte ett blått tack och lov...
Kritiken ser ut så här:

Väl könspräglad, utm typ, bra huvud och uttryck, tillräckligt med hals, bra svansansättning, kunde ha bättre vinklar bak, utm kropp, armbågarna kunde ligga lite tätare, rör sig OK, utm temprament

Det var en bra stund tills det var Heddas tur så jag hann fika lite och bli värmd. Det var 8 i klassen och Hedda vann! I bästa tiklass hade jag inga förhoppningar alls, men vi blev kvar och vi slutade som 4 btkl! Jag är verkligen nöjd! Kritiken ser ut så här:

Välbalanserad tik, bra huvud&uttryck, bra överlinje, djup kropp m bra prop, bra benstomme, lite raka knän, bra steg, lite lös fram, utm päls

Albin fick paket av Maria, blir spännande att se om det funkar med visselpipa! Så fick han en dekal som han delar med Hedda.

Nu ska vi inte göra mer än att äta och slappa, imorrn är det utställning igen!

Inga kommentarer: