söndag 31 maj 2009

En helt underbar helg

I torsdags efter jobbet fick jag stressa som bara den, skulle lämna Martin vid bussen och sen till Lena och hämta Russin. Tittade på Elins valpar, så himla söta. En såg ut som sin halvsyster Buffy, Häftigt! Sen hem och träffa Jonas som hjälpte mig med två saker. Hundarna fungerade som tur var mycket bra ihop! Fast Hedda var inte så impad av Russin men det gick bra.
På fredagen steg jag upp tidigt och hämtade Martin på jobbet, efter packning och sånt styrde vi först mot Linnekulla och lämnade Hedda sen vidare mot Gränna.

Väl framme mötte vi Karoline och Susanne J vid affären. Efter att vi handlat packade vi upp och fixade lite. Kvällen ägnades åt att sätta iordning utställningen, klippa hundar och äta av Karolines supergoda lasagne. Något jag dock glömde var att fixa min egen hund. Men det fick jag fixa till på lördagsmorgonen innan utställningen drog igång.

Det var verkligen en underbar morgon vi vaknade till klarblå himmel och alla var på gott humör. Först hjälpte jag till med priserna och lite allt möjligt innan det var dags för mig att ställa Buster (Hultavikens Dolitel) Han skötte sig väl och han vann klassen och fick hp.

Sen var det bara att rusa ut och byta hund och in med Albin. Det kändes annorlunda att visa Albin, han var taggad och ville verkligen. Ibland har ha varit lite loj och trist. Nu var han verkligen med på noterna. Han var så mycket med att han vann klassen! Jag blev riktigt förvånad att det gick så bra. Nog för att jag tycker om min hunds utseende men jag trodde att någon annan skulle vara snyggare. Så i bästa hanhundslassen hade jag inte någon större förhoppning. Tänkte på samma vis där, men vi fick stanna kvar och vi slutade som 4:e bästa hane!!
Så var det årsmöte som förflöt smidigt och bra, sen var det dags för tikarna.

Först hjälpte jag till med priserna sen i öppenklassen var det dags att gå in i ringen igen. Då med Russin. Jag försökte göra ett så bra jobb som möjligt för det är ju lite speciellt när man fått äran att ta med någon annans hund på utställning.
Jag vet att hon kan dumma sig och snurra och vara tramsig men hon gjorde inget sånt. Hon skötte sig exemplariskt! Hon fick dock nått i tassen men när jag tagit bort det gick det perfekt. Kritiken var superfin och jag blev så himla glad när Annika hade plockat ut en del hundar och placerat några och så pekade på oss. Jag mmsade en bild på rosetten till Lena men hon trodde inte riktigt på mig först. Så var det en lång väntan där jag inte fick nått vettigt gjort. Jag blev faktiskt lite nervös innan vi skulle in i biset. Där fick vi den blå rosetten men jag tycker att det var helt rätt för hanen är verkligen snygg! Jag ringde till en mycket glad och nöjd Lena, synd att hon inte inte kunde vara med själv.

På kvällen var det grillning och det var lika trevligt som vanligt! Vi hade riktigt roligt fast vi var rätt trötta dom flesta av oss!

Eftersom jag dragit på mg en förkylning vågade jag inte riskera att få astma så det blev inget Visningsö för vår del, vi städade stugan och sen handlade vi polkagrisar innan vi styrde mot Blekinge för att lämna tillbaka Russin. Jag sov rätt mycket, jag hade inte sovit så mycket på natten. Det var visst någon som snarkade en hel del på natten ;-) När vi lämnat Russin körde vi hem och jag fick pussa lite på Selma som var på besök. Provade selen som jag vunnit, den satt perfekt! Mamma och pappa hade gjort så fint här hemma! Tusen tack mina kära föräldrar! Ni är bäst! :-D Sen hämtade vi hem Hedda. Men innan vi hann i väg passade Albin på att rulla sig i bajs han hittat.. Äckelhund... Nu är han nybadad och fin iaf. Får se hur länge det varar...

Nu blir det inget mer idag... Imorrn är det jobb som gäller!

Tack alla för en underbar helg!

3 kommentarer:

Cathrine Jonsson sa...

VIlken helg!!! Härligt och grattis igen till placeringarna!

Susanne sa...

Japp det var trevligt. Den bästa specialen jag vatt på nånsin och den jag sett absolut minst från. Haha :)

Heddas uppfödare sa...

Vad härligt ni har haft det! Och lite framgångar för foxarna också! Grattis!