onsdag 13 maj 2009

Grytträning

Det gick otroligt bra för Hedda med grytandet igår, så häftigt att se!
Först visste hon inte vilket hon skulle göra, tigga korvbröd av tränarens dotter eller skälla grävling. Så verkade hon komma på att det var nog skälla man skulle göra och sen jäklar var hon igång!
Vi stängde och hon låg kvar och skällde och drog i gallret. Så öppnade vi och jag bar bort henne så hon fick springa in i första gången själv. Gjorde det ett par gånger och sen avslutade vi. När vi öppnade för att ta ut henne låg hon på rygg och drog i gallret! Knashund!

Innan jag åkte så putsade jag Hedda, jag fick godkänt av Maria. Det känns bra, jag gjorde klart det sista när jag kom hem. Nu är vi redo för helgen. Fast Albin är jag inte helt klar med.

Nu ska jag göra mig klar för att åka till jobbet, hundarna har det bra idag. Martin kommer hem till dom om ett par timmar.

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Vad kul att Hedda är så duktig. Har ni träningsmäöjligheter på nära håll eller? Lycka till i helgen med ställandet, rapport emottages med glädje.

kramar

Heddas uppfödare sa...

Det där med nära är väl relativt. Det tar en timme och 10 minuter att köra, gissar på 7-8 mil. Närmre än till grytet i Bjaeverskov i Danmark i alla fall, dit har vi drygt två timmars färdväg, enkel resa. Så tränar man 15 min per hund och åker de dryga 2 timmarna hem igen, och betalar inte bara bensin utan broavgift också.

Hm, det låter lite vansinnigt faktiskt...