tisdag 28 oktober 2008

Ny kostym

Ja inte till Jonas då, även om jag och tant uppfödare tycker att det vore en syn att se Jonas visa hund i kostym. Fast när jag sa det till Jonas så sa han, men nä jag kan inte visa terriers jag är bara bra på labbe. Så han har alltså inte glömt det än att han fick en 1:a och jag fick en 2:a på Matilda. Det är ju fär fasiken 1½ år sen. Gissa om jag fick höra det till leda.... Han sa att han kunde lära mig visa hund...
Men det är Matilda som fått en ny kostym, eller ett Hurtta täcke! Jag har bytt mig till det, jag hade ett för stort täcke och Jeanette med dobberman hade ett för litet. Det här satt perfekt! Så nu slipper vi dyngsura Matilda när det är sånna där otäcka höstdagar.

Ett par gånger om året tappar Matilda minnet, eller jag vet inte. Men hon förtränger alla regler. Nu är hon inne i en sån period, hon har glömt att man inte får kolla köksbänkar nu tex.... Skäller man på henne när man tar henne på bar gärning viftar hon på svansen och kunde hon prata skulle hon sagt men nää inte har väl jag gjort nått jag inte får? Jag hjälpte bara Albin som sååå gärna ville tugg sönder smörkniven, plastpåsen, pennan eller vad det nu kan va...
Ja ja det går över på ett par dar iaf.. Det är över ett år sen hon hade en sån här dumperiod sist så...

Nu ska jag rasta hundar sen göra mig klar för att bli hämtad av Maria, jag ska följa med på föreläsning. Men jag ska inte ställa en massa dumma frågor som på den föreläsningen vi var på sist. Jag vet inte ens om jag kan va sååå korkad inte ens om jag försöker,,,,

Inga kommentarer: