söndag 5 oktober 2008

Höst på riktigt

Ja det är det verkligen nu, det är dricka théväder! Har gjort i ordning i skåpet med allt mitt thé så nu är det snyggt och lätt att hitta.

I torsdags var jag, Albin och Hedda och spårade med Karoline och Lakrits. Vi hade en ryslig lyx att få spåren lagda av Maria. Sånt gillar vi ;-) Både Albin och Lakrits vimsade en del, men med tanke på att det var första gången med så lång liggtid och allt regn som kommit var iaf jag nöjd. Hedda spårade också och nu har hon fattat precis, hon är så himla duktig!
Efter spårande och lydnadsträning körde jag och sömmerskan hem till mig och jag fixade med mat och sömmerskan gjorde det en sömmerska ska. Så nu är både min och Jonas väst reflexerade och hundtäcket som nog får bli Albins klart.
På kvällen kom Maria och Fredrik hit och vi åt och kollade film, tårta för att fira Heddas BIS R i Lund åt vi också. Hedda själv hon sov mest hela tiden.
Det var nån som fes hela tiden när vi kollade på film, Karoline säger att det var Hedda men det begriper ju vem som helst att det inte kan ha varit. En sån liten söt hund kan inte fisa på det viset! Det måste varit den som hade hunden i knät!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan upplysa alla som är intresserade att Hedda är en liten hund som inte bara fiser så att det luktar och låter, utan det KÄNNS oxå. Jag blev helt "fisblästrad" på benet av henne!
Trots det, tack för en trevlig dag!
Häls Karoline & MFF