måndag 20 oktober 2008

Helgen som gick

I fredags kom mina föräldrar och deras Airedaleterrier Rasmus hit. På fredagen gjorde vi inget mer avancerat mer än att äta lite gott och sitta i soffan. Lördag morgon började arbetslägret, operation sätta staket börjades. Det var inget vidare väder för dessa aktiviteter men det gick rätt bra ändå. Det är en del kvar fortfarande men det värsta är gjort!

Jag hade dessutom dubbla arbeten dessa dagarna, som kennelflicka (det kan inte heta flicka i min ålder) Så efter lunch körde jag till Linnekulla för att rasta Ninja (en söt och kelig åldrig myrslok)Pippi (Heddas häftiga mormor) och Humla (Heddas mamma)
Det ösregnade när jag tog ut dom vilket inte Ninja och Pippi brydde sig om, de lekte som tanter ska, rusade runt som galningar. Humla gick fort och gjorde vad hon skulle sen gick hon längs huset för att inte bli blöt, sen ville hon sitta i mitt knä på verandan. Så där satt vi och tittade på tokiga tanter en lång stund. Humla frågade mig hur jag tycker att hennes dotter sköter sig, (ni visste kanske inte att hon kunde prata, men det kan hon ;-) ) så vi pratade en liten stund om Hedda och Humla sa att om Hedda inte sköter sig så skulle hon ordna det åt mig, men jag sa att det inte behövdes ;-)
När tanterna tröttnat på att leka och Ninja ville pussas med mig så tyckte jag det var dax att köra hem och med mig hade jag ett nytt fint halsband till Hedda! Tusen tack!!
Väl hemma regnade det ännu mer och arbetslägret avslutade dagen ganska tidigt. Men framsidan är nästan helt klar iaf!

På söndagen var vi rätt trötta, mina föräldrar skulle hem och jobba på sina riktiga jobb men vi fick hjälp med att göra staketet mellan huset och uthuset. Sen när de kört hem åkte vi och tog ut Linnekullahundarna. Det var ungefär samma scenario som på lördagen. Pippi och Ninja hade dragkamp där ingen ville ge sig i 10 minuter sen tänkte jag att snart svimmar väl nån av dom så vi bröt det hela. Humla hade hittat min godisficka så hon var bara vid min sida....
När vi skulle köra hem la jag ett spår till Hedda och under tiden jag gjorde det satte Jonas dit nummerplåten på vår bil, det var ju bra. Jag har inte gillat att köra utan....
Hemma vilade vi, åt lunch och jag trimmade Hedda. Jäklar vilken päls hon har, jag gillar den skarpt! Sen var det dags för Jonas att få hjälp med att kapa till bultar och ta bort livsfarliga plåtar ute och jag skulle rasta hundar igen och spåra med Hedda. Spåret gick galant och hundarna verkade glada att se mig igen ;-)

På kvällen skruvade vi i lite mer bult i vårt "kravallstaket" och sen tog vi kväll med en sväng till Connys och hämtade mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort tack för all hjälp i helgen! Låter som om det var rätt så trevligt! Vi kommer på lördag och inspekterar arbetet.