måndag 27 oktober 2008

Blekingemästaren

I går morse styrde jag och Maria, Ninja, Humla, Syrsa och Hedda kosan mot Blekinge och Blekinge mästaren. När vi kört en stund så såg jag blåljus och (denna gången var det inte för att den som körde kört för fort) vi blev invinkade och polismannen tittade i bilen och berättade att det varit rån i Kristianstad och sa att ni har inget att göra med det va? (jag undrar vem f*n som skulle svara ja på den frågan??) Hur som helst, väl framme var det samma pisseväder som det är när jag hamnar i Bräkne-Hoby!
Hur som helst jag hade massor av kläder så jag frös inte iaf, Hedda hade också kläder med sig så det var ingen fara med henne heller.
Hedda träffade sin kullbror och hon var inte så bitchig som sist utan de lekte som galningar.
Så var det dags för bedömningen, Hedda uppförde sig väl som hon brukar, det är så roligt att visa henne. Kritiken lyder som följer:
Fem.tikvalp av klassiskt snitt, bra kropp propp, sött huvud med fina uttryck, vackra välburna öron, bra hals, ok front, bra ryggläng med för dagen en aning överbyggd, bra kors, utm svansansättning, något knappa vinklar bak, täcker mkt mark i rörelse, utm resning, härlig utstrålning!
Hedda blev BIR-valp men till finalen hade jag inte några förhoppningar alls, förr eller senare brukar det ju gå lite sämre. Det var många valpar mellan 30 och 40. Det var riktigt trångt i uppsamlingsringen, jag lyckades iaf (tror jag) få till det ordentligt varje gång domaren kollade. Så efter lång väntan fick vi gå in i finalringen. Väl där sållade domaren först ut en hel drös, jag blev riktigt förvånad när hon gick förbi mig! Så var vi 10 kvar och vi fick stå och gå, det kändes bra. Så kändes det som en hel evighet innan hon var klar och skulle sålla bort 5 till. Här blev jag ännu mer förvånad när hon gick förbi mig!! Vi slutade som BIS 4!!!

Foto: Malin

Jag är så stolt över vår lilla stjärna! Det blev en lång dag, hon sov inte en blund under dagen förrens precis innan vi skulle in i uppsamlingsringen och ändå blir hon inte trött!

Jag är glad över att nu fick Maria vara med och se oss, även om hon fick göra det från uppsamlingsringen för direkt efter valpar 6-9 månader var det veteranerna och där blev Heddas morfar R och Ninja blev 2:a !! Foto: Maria Lundberg

I grupperna så blev alla våra terriervänner placerade, Cathrine och Bayliez blev 4:a i sin grupp. Fast jag tycker att Baye var helt klart finast!

Tack alla vänner som var där som "gjorde" vår dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka läckra bilder!!!! Baye tackar för ditt stöd. Det var superskoj att träffas!!! Kanske kan få till den 12 nov?

Kram