måndag 29 september 2008

Ny rapport

Så var det färdigjobbat för helgen och Selma har gått sitt mh.

Mh´t ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Det började bra och jag kan inte säga att det slutade dåligt heller även om hon fick en 5a på skottet. Hon tyckte att det fick vara nog med konstiga grejer kan man säga. Hon brydde sig inte om första skottet och har aldrig brytt sig innan tror inte hon kommer bry sig i fortsättningen heller.
Hon är iaf världens bästaste Selma oavsett om hon vill leka med konstiga gubar i skogen eller inte ;-)

Efter mh´t fick Selma leka med sin pappa lite, tills han inte ville leka mer. Då fick Albin leka, vi var alltså hemma hos Annika (och Selmas föräldrar och Albins mamma) Sen fick de hälsa på ett grävlingskinn, Albin rullade sig nedanför det! Det såg helt knasigt ut. Selma tyckte att det luktade spännande och svanstippen vi fick med oss var skoj. Albin tyckte att den borde begravas! Men det tycker han med det mesta.
Albins tass är bra för det mesta, tittar man mkt noga kan man ana att han går lite orent ibland.
Rasmus trivs nog ganska bra här och är tyst om nätterna. Vår katt Olga tycker dock att Rasmus kan bo hos nån annan. Men hon är inne om dagarna och äter och sover iaf, det är mer än vad hon gjorde sist han var här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad roligt att Selma har tagit sitt Mh, vill också göra det med Crockett.
Skall kolla upp om det finns i närheten.
Vila och njut av dagen min goa Ida vän.
Kram Kickie

Anonym sa...

Man ska INTE prata eller lekande med främmande gubbar...det har ju alla små flickor fått lära sig - även Selma!
Kram Monica W & W (och kanske Ä)

Anonym sa...

Bra att det är gjort, jag småfnissnade lite åt bortförklaringarna ;-) Hon behöver såklart inte leka med gubbar i skogen. MEN MEJ behöver hon leka med! Annars måste jag nog slå henne lite... Det gör jag med alla små busiga terriers som inte vill leka :-) Susanne & Karoline kan intyga, hehe.