onsdag 17 september 2008

Helgens bravader

I helgen har jag varit på utställning, både lördag och söndag.
Lördag kan vi stryka, det började helt fel.
Det var låååång kö in och jag har aldrig varit med om långsammare. Hann precis till ringen, byta koppel och in i ringen. Albin fick en tvåa, det kan man väl ta om de pekar på de brister hunden har. Men den här tantan såg saker på hundarna som inte finns där och de sakerna som var bra såg hon inte. Selma fick iaf en etta så det var jag glad över!

Efter utställningen åkte vi hem till Karoline och hade en mkt trevlig kväll med massor av foxar och god mat. Selma hade en litet pass med sin PT också. Jag var dessutom och fick Heddas matvinst såld.

Så söndagen jag ville va i god tid och det var jag också, MYCKET skönt efter lördagens mest hysteriska start på dagen. Albin var inne i ringen med Tant Uppfödare. Blev glad när jag såg det röda bandet. Han ställde sig rysligt snyggt när han "letade" efter mig. Fick CK och blev 2 bhkl. Så himla skönt!
Efter lång väntan var det dags för Hedda. Jag hade inga förhoppningar alls men det var riktigt kul att gå in i ringen för vår alldeles egna hejarklack var med (dvs alla mina "foxvänner" som var där)Hedda visade sig otroligt snyggt och jag spelar mkt på hennes rörelser. Många genar i ringen men jag tar ut alla svängar så mkt jag kan. Hon blev etta i klassen(de var 6 st tikar) och när BIRet skulle avgöras var det riktigt kul. Hon hade svårt att välja, jag hamnade i en grop. Ringsekreteraren sa till mig, men sa jag om jag flyttar mig hamnar jag ju för långt bort. Då sa domaren, ställ er i mitten och ALLA KLAPPAR HÄNDERNA utanför. Häftigt värre. Vi fick gå ett par rundor till men hanen var lite mer klar så Hedda blev BIM. Men lika glad för det var jag!!!

Så ska jag summera helgen är jag mer än nöjd trots det där jävla blåa bandet i lördags!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supermånga grattis kramar från oss till helgens (söndagens) härliga resultat!!!!!

Anonym sa...

Till och med domaren var impad av din alldeles egen fanclub. :-)