lördag 22 maj 2010

Utställning och mina tanter!!

Imorse kom världens bästaste svärmor in på gården runt 8. Jag hann med att klippa lite på Vicki innan vi körde. Jag hade missat lite förra helgen och man kan ju inte gå omring och se ut hur som helst heller.
Väl framme så fic vi gå genom halva stan kändes det som, när jag än kommer till Hlm hamnar jag långt bort som bara f*n. Jaja man har ju vagn så det är bara att packa och dra!

Jag och Desireé höll fanan högt när våra uppfödare har lämnat landet och oss vind för våg ;-) Bäst gick det för Desireé och Aron, nu var det äntligen dags nu var äntligen turen deras! Grattis till certet!
Hedda och jag gjorde så gott vi kunde och vann klassen och fick ck men sen vet jag inte vad som hände för sen gick det inte längre men Hedda skötte sig perfekt!

Jag passade på att få en liten gosstund med Woodii (Heddas morfar) Jag hoppas att Hedda får bli så gammal och åldras på det viset! Hedda passade på att prata lite med morfar också. Om morfar tycker Hedda mycket! Det roliga är att hon känner igen honom. Det märkte jag redan förra året på utställning, det kan gå förbi hundra hundar och hon lyfter inte på blicken. Men går vi förbi morfar då jäklar (morfar går inte förbi oss, han går inte sååå fort :-D )

Efter bedömningen så gick jag bort till foxarna och fick direkt på mig en nummerlapp och fick visa Russin(Albins halvsyster). Men idag dummade hon sig som hon inte gjort innan med mig. Men det blev iaf ett ck och reserv-cacib. Fick ju träffa mina tanter också, dom tanterna som försvarar mig i vått och torrt och inte låter några fälla några syrliga kommentarer. Tack tanterna, ni är guld värda!!! Utan er hade jag inte vetat hur man packar en bil, hur man smiter från en nota, hur man garvar åt samma historia en hel kväll! Tack för att just ni är mina bästa tanter!

Hann se lite av domaren som dömmer imorrn, jag fattade att huvud, uttryck och storlek var viktigt. Men men vi får väl se imorrn hur det går, det är ett j-a lotteri det här med hundutställning. Men det är ju kul, men får vinstlotten ibland ;-)

Dags att ta fram kläder tills imorrn, duscha den fd vita hunden som står ute och luktar apa

1 kommentar:

Heddas uppfödare sa...

Skickar du över kritiker är du snäll, och foto om du har?