onsdag 26 maj 2010

I spårskogen!

Ja igår kväll kom Maria och hämtade mig och Hedda, dags för spårprov!
Jag kände mig rätt lugn, ska jag vara ärlig så tänkte jag att efter det här vädret som varit så kommer det ju aldrig gå vägen.
Väl framme var det lite väntan, Maria dömde ett prov. Och så var det genomgång av anlagsspåren som var innan det var vår tur.


Ena domaren för kvällen sa att hon inte avundades mig och Hedda att gå det spåret för det var verkligen inte lätt.


Så var det iallafall dax, kändes bra precis först men sen sa Hedda matte vi ska gå ner här i den här typ 90 graders backen.
Nähä tänkte jag, tyvärr hade Hedda rätt och det fatta jag ju sen ;-)
Resten av skogen så misade vi inte en enda pinne, inte en enda bajshög, inte en enda sork eller mus. Det kändes som världens längsta spår men det blev ett första pris!


Nu är det "bara" ett kvar! Nu jäklar måste vi öva så att hon inte rastar mig i hela skogen nästa gång!

Foto: Maria Lundberg

3 kommentarer:

Anna sa...

Grattis!!
Kram Anna

Cathrine Jonsson sa...

Många grattis!! Gott att du fick med en 1a hem efter den "promenaden"!!!

Desireé sa...

Stort grattis till det andra!!! :) Nu jäklar, får du allt lyckas med det tredje ;) Vi tog vårt första idag! Så stolt, och så glad! :) Kram!