söndag 29 november 2009

Ingen vanlig dag idag!

Nä för idag är det Anders födelsedag! Grattis älskling!!

Igår, ja igår Först kom svärmor med Vicki, Hedda blev inte sååå imponerad om man säger så......

Sen var jag och Hedda var i spårskogen, trodde jag. Men nääää sa Hedda jag hittar inget spår, vi kan leta andra saker matte om du vill... Det ville inte jag! Jag hotade henne med att lämna henne vid grinden på Linnekulla. Men det hjälpte inte. Ja ja så är det med hundar men surt är det att det inte blev varken första eller andra pris men hon var verkligen inte värd nått annat. JAG VET, jag ska inte klaga. Men allt har gått så klockrent med Hedda innan och nu tog det liksom stopp och det är ju aldrig kul även om jag vet att jag ska vara jäkligt glad för jag har en underbar hund som kan massa saker och hon är snygg!!!!

Sen var jag i skogen nånstans och lånade en gran, jag vet att man inte får det men den liksom bara följde med mig hem så där plötsligt!

När jag och hundarna lämnat Anders på jobbet körde vi till Annika och hämtade Selma. Selma verklade rätt glad att se mig! Jag försöte fota valparna, hur lätt är det?! Valpar ska sova om man ska fota dom och det gjorde dom ju inte. Så vi får se sen om det blev något... Det är iaf kul att se att dom är lika sina föräldrar. Två av valparna är som Albin var när han var valp, en är som Selma. Den som är som Selma ser ut som Albin.

På väg att hämta Anders så stannade jag på Willys, ska ju ha födelsedagsmiddag ikväll sen när jag var klar var bilen stendöd. Hjälpte inte med andra batteriet, jag tänkte många fula ord. Hade ju alla hundarna i bilen, all mat och Anders skulle hem från jobbet. Det var nästan helt tomt och det var några som såg att jag behövde hjälp men de körde då. Men när jag gett upp kom det en snäll gubbe och hjälpte mig!!

Nu ska jag börja fixa här, får nog började med frukost till hundarna och sen elda innan jag tar tag i resten!!

2 kommentarer:

Heddas uppfödare sa...

Det har inte tagit stopp! Det är ETT dåligt spår, och inget att gräma sig över! Tro mig, jag har varit där.

Hedda KAN, och gårdagens resultat kan bero på så mycket. Men, även om man kan så skadar det inte med träning ;) för att behålla de kunskaper man har och för att bli bättre.

Alla hundar kan inte ta sitt championat på tre raka förstapris. Gör alla det, så är proven för lätta, och det blir inget värt att bli champion.

Så UT I SKOGEN igen!

Cathrine Jonsson sa...

Håller med föregående talar!!!

Hoppas du får ordning på bilen snart, det går inte att ha det så.

Kram på er