lördag 14 november 2009

Cirkeln sluten

Jag må ses som barbarisk, jag tar det isåfall. Men jag har askan efter Zimon kvar här. För mig är det viktigt vart den hamnar, och jag kan liksom inte bestämma mig. Så han har haft en egen plats i bokhyllan, man har inte sett askan men jag har ju hela tiden vetat att han står där. Nu är bokhylla såld och Zimon har en annan plats så länge. Nu har jag hämtat Rasmus aska så nu är dom nära varandra igen, de som var de bästa kompisarna som fanns. De som lekte lekar som ingen annan förstod (allra minst Alfonz begrep den konstiga leken, Albin fick vara med om leken men nä han fattade den inte heller, inte Selma heller för den delen)
Anders & jag ska till mamma och pappa imorrn, då ska Rasmus aska med.

Jag har fixat till svärmors lilla vovve, om Albin hade några av de stråna hade det varit bra. Jäklar vad den hunden har päls. Hon såg ut som ett får som aldrig sett en sax. Hon är ingen utställningshund så jag tog bort massor så nu är frissan mer praktisk! Ska fixa lite till på henne när vi ska passa henne om 2 veckor. Då lär det som inte var moget nu vara det.
Hedda var också med och blev uppvaktad av Emser, men Hedda är inte mycket för stora labradorhanar kan vi ju se. Emser hade glömt att han är Herr-kul-les, alltså kastrat. Hedda tycker att Vicki westi är otäck och vill bara sitta högt upp och titta på henne eller allra helst i Anders knä... Fåntratt! Hedda är lyckligt ovetande om att hon inte ska till Småland, hon ska tillbaka till sina rötter och lära sig veta hut av sin ömma moder och av resten av hundarna på Linnekulla.
Jag längtar efter att få träffa min Albinhund igen, mattes knasiga hund!

Dax att ta tag i städning och packning, sen ska Hedda och jag hämta Anders på jobbet!

1 kommentar:

Cathrine Jonsson sa...

Det tog sin lilla stund att få askan....

Hoppas ni haft en go mamma och pappa helg!

Kram