tisdag 13 oktober 2009

Hur tänkte skk nu?

Jag satt och läste vilka godkända kennelnamn det var i senaste Hundsport, ett av namnet var Familjelyckan. Jag tänkte genast på en foxtant jag känner som inte fick ha kennelnamnet Änglapickens, skulle familjelyckan vara bättre då? Lite knasigt faktiskt! :-D

Idag är jag ledig, skönt! Har tänkt att röja i garderoben, det behövs! Kläderna anfaller mig när jag öppnar garderobsdörrarna! I eftermiddag ska jag till jobbet, vi ska vaccineras!

Igår trimmade jag ner Hedda, så nu har hon pyjamas. Tyckte det var lika bra för det är lättare att sköta om det som Albin har orsakat. Sen ska hon få vara raggig, det har hon aldrig fått vara. Fast det säger jag nu, när det väl kommer ragg så kommer jag nog inte kunna låta det vara...

På fredag eftermiddag så hoppas jag att många tummar hålls! Man vet ju aldrig hur det går när man håller på med hundar och hundsport, men Albin och Hedda ska bekänna färg i skogen kan jag berätta. Jag hoppas verkligen det går bra. Jag ska ha samma tanke som jag hade sist med Albin. Det funkade ju då!

2 kommentarer:

Cathrine Jonsson sa...

Familjelyckan... jag vet vilken kenneln är! Bortsett från namnet så är det tvärtom de lever, både människofolket och hundarna...(Ett o i mitten )

Håller tummarna senare i veckan.

Heddas uppfödare sa...

Jag måste vara jättedum, för jag fattar inte? Hur kan Familjelyckan vara jämförbart med Änglapickens?

Vi håller alla tummar & tassar på fredag!

Du får skicka faktura sedan ;)

/Maria