måndag 19 oktober 2009

Hedda skriver

Igår när husse och matte hade vaknat och duschat och klätt på sig och så som människor gör, det tar alltid väldigt lång tid.
Det är nog matte som är långsammast tror jag!
Matte frågade Albin om han skulle med men han gick och la sig i korgen i köket.
Matte och jag tolkade det som ett nej, husse frågade honom igen om han inte skulle med men näää han ville inte så vi åkte utan honom. Han får skylla sig själv, han missade en massa skoj!

Först så åkte vi bilen, sen åkte vi bil på vattnet och sen var vi framme på Ivö där husses pappa bor. Där finns det en katt men den får man inte jaga, fast det har jag redan gjort! Men den här gången så fick jag inte det, men jag fick sitta i knät vid matbordet när alla ätit klart. Så var vi ute i skogen och gick, där hittade jag mat! Matte och husse sa att jag inte fick äta det men tant Eva sa att jag fick så jag lyssnade på henne. Jag lyssnade mest på henne för hon är inte så tråkigt och har inte så många regler som matte och husse... När vi gått klart skulle vi fika, människorna drack kaffe och åt kaka. Eva gjorde en smörgås till mig, husse såg ut som han skulle få anfall av nått slag :-D Sen frågade Eva matte om jag skulle få nån adventskalender, då såg husse så där konstig ut igen ;-) Men det är klart jag ska, hur ska jag annars veta när tomten ska komma?
Sen åkte vi hem och låg på soffan resten av dagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hedda! Jag (Agneta) hoppas att matte Ida har större bilder till kalendertävlingen! Be henne skicka redan ikväll så får hon dispens :-)

Cathrine sa...

Vilken trevlig dag du verkar haft, Hedda. Skönt att vara själv och rå om husse och matte!