måndag 26 oktober 2009

Helgen som varit och knäpp hund!

I fredags kom mamma och pappa med ved, himla bra. Service att få den instaplad ingick också. Min pappa han är bäst han!

Vi åt mat och hade det trevligt, Anders han jobbade han och ingen sushi fick mamma.

För den var slut men hon överlevde iallafall, tur det!

På lördagen fixade pappa lite här och var på huset sen var vi i stan, Anders hämtade sushi på jobbet och jag var inskickad på Systembolaget för att köpa vin. Så var vi i Anders lägenhet och hämtade möbler, vad vi inte märkte var att när vi lastade möbler så försvann sushin! När vi skulle köra hem upptäckte Anders att det var helt tomt, men tom var inte Hedda. Hon var full med sushi, det blev ingen mer mat för henne den dagen!

Mamma fixade maten som vi hade på kvällen, min favoritmat! På kvällen kom Anders mamma Agneta och hennes sambo Kjell och labben Emser och westien Vicki.

Jag var lite orolig för hur Albin skulle fixa det med Emser, inte för att han brukar bråka med hanar men man vet ju inte. Det var ingen fara, Emser talade om direkt hur man ska uppföra sig och sen var det bra med det. Vicki höll ordning på dom sen! Hedda hon var mest mätt och trött! Albin hade riktigt kul och lekte med Emser, sen kom han på att Emser har stora fina goda öron så nu är dom riktigt rena och fina!

Igår följde Albin med mamma och pappa hem, dels är vi så trötta på att hela tiden passa Albin så att han inte är på Heddas sår, dels tyckte jag att mamma behöver en hund! Vi kände lugnet igår, det är inte kul att hela tiden behöva skälla på honom för att han inte kan låta Hedda vara.

Inga kommentarer: