lördag 17 oktober 2009

Albin och Hedda i spåret!

Igår var vi hos Karoline och hundarna!
Vi hade ett syfte mer än att få mat och äppelpaj faktiskt! Även om det var gott med mat och paj såklart :-D

Vi skulle gå spår! Jag var lite orolig att jag led av hybris när jag hade varit inne på Systembolaget innan....
Först gick Lakrits, hon fick ett 1:apris! Grattis!!
Sen var det Albins tur, jag var helt lugn och det kändes bra!
Anders sa till mig att jag skulle va tyst i spåret, jag borde ha tänkt på det! Jag strulade till det för stackars Albin.
Han är en känslig gosse som inte tycker om när matte ifrågasätter honom.
Så efter att jag frågat vad han pysslade med så blev han lite osäker, bara det att han var helt rätt när jag ifrågasatte honom! Jag tolkade signalen fel, han visar tydligt när det är en återgång det gjorde han nu med men gick inte riktigt som han brukar så därför fattade inte jag vad han höll på med!
Men han gjorde ändå vad han skulle trots störning av vilt och en rävslaktad fågel!!
Så det blev ett 1:a pris och därmed är kan han nu titulera sig

Svch Indianfox's Polaris Scrambler
Det bästa man har sätter man på bordet, man han ville hellre stå! Glasbord är halt!

Så var det Archies tur, även han fick 1:apris! Grattis!!
När det var Heddas tur sa jag flera gånger, nu ska jag vara tyst!
MEN när Hedda sa:
Matte spåret går över det här vattenfyllda diket du måste hoppa så sa jag Nä Hedda jag kan inte vi måste gå runt!
Jag fattade ju att hon var helt rätt på det, men det gick bra iaf och tur att jag inte gått kurs för Ingela (domaren) för då hade hon puttat i mig!
Hedda är lite mer splittrad i spåret än vad Albin är. Hon vet vart spåret går men hon ska bara kolla lite här och lite där och så. Ibland kan hon även ta en liten äcklig fikapaus....
Men hon gjorde ett bra jobb och fick ett 1:a pris trots matte som är hopplös!!!

Nöjda och rätt trötta körde vi hem!

Jag vill tacka er som stöttat och sätt till så att jag och Albin nått dit vi har!

Först och främst Maria Lundberg (även uppfödare till världens bästa Hedda)som vi gått kurs hos, du har lärt mig att läsa och förstå vad Albin säger mig i spåret! Tack för alla kloka ord, alla gånger du sagt dom rätta orden så jag verkligen fattat vad jag pysslat med när jag inte trott på Albin! Tack för alla lagda spår och all stöttning!
Cathrine: Som gång på gång lyssnat och analyserat och även lagt spår åt oss!
Albin och Selmas uppfödare Annika som gång på gång sagt till mig att lita å min hund! (Ja jag vet jag ska aldrig mer tvivla på honom!!)
Så självklart han som ser till att mina tävlingsnerver håller sig på plats, nämligen Albins husse Anders. Tack älskling för att du är med och fryser i skogen ;-)
Karoline som bokar prov så att jag kommer till skott och ser till så att magen inte är tom när man ska ut i skogen!!

Tack alla ni andra som trott på mig och mina hispiga tävlingsnerver och som gett mig en spark i häcken när jag tvivlat på världens bästa Albin!!


När man fått en titel måste man fira, så här gör man då!!


När man har firat kan man ibland bli lite trött och sliten.....

4 kommentarer:

Cathrine Jonsson sa...

Stort grattis än en gång till er alla för de fina framgångarna i spårskogen!!! Ni är kanonduktiga, såklart! Nu får du väl åka till Nordskånska kennelklubbens årsmöte och hämta ut championatrosetten?!!!!

Anonym sa...

Grattis Ida och hundarna,kul att ni fixade det.Kram Mam

Torild sa...

Stort grattis til Albin fra din "familie" i Norge.
Vi er så stolt av deg! :-)
Torild, Maje, Hanne, Berit og Frida

Susanne sa...

Grattis!!!! Men jag hoppas verkligen att han fick något annat att fira med än den där flaskan ;)