tisdag 9 oktober 2007

Glad

Ja jag är glad idag, härligt när man vaknar och man känner att man är glad och dagen fortsätter så.

Har haft besök av en barndomskompis och hennes nya kille. Mycket trevligt! Synd att det blev ett kort besök bara...

När jag sen satte mig vid datorn hade jag fått ett mail som verkligen berörde mig. Är glad att jag har kunnat hjälpa!

Vi städade hela huset innan Jonas åkte till jobbet, så himla skönt när det är nystädat. Synd bara att det inte varar så länge.

Vi funderar på vad vi ska göra med Zimons aska, med mina andra djur har jag vetat exakt vad jag skulle göra.Nu står hans aska här på en hylla. Jag önskar att jag visste vad jag skulle göra, vill inte göra nått jag inte är säker på.
Får ibland frågan om jag inte saknar honom, jo det är väl klart att jag gör. Han var ju min bästa vän, ett tag så var det bara han och jag. Han fanns där alla stunder som livet var jobbigt efter seperationen. Jag fick gråta i hans päls.
Det har varit mycket sorg det här året, det började med att mitt kusinbarn Alice dog. Hon blev bara 1½ år. En av dikterna som lästes på Alices minnesstund har betytt mycket i all sorg.

"Gråt inte för att jag är död
Du har min röst
den finns i dig
den kan du höra när du vill
Du har mitt ansikte
min kropp
Jag finns i dig
Du kan ta fram mig
när du vill
Allt som finns kvar
av mig
är inom dig
Så är vi jämt tillsammans

Barbro Lindgren"

Men även om det funnits mycket sorg så har det funnits mycket glädje, vi har flyttat till vårt drömhus. Jag har fått fast jobb, jag har fått hunden jag väntat så länge på... Men det är klart att all den där sorgen ibland lyser igenom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi sitter båda i samma dilemma. Men Sallys aska får stå på byrån bredvid ljuset och fotot tills jag har bestämt mig vart hon ska begravas.
Åh vilken vacker dikt! Den ska jag ta med mig på vägen och läsa när det känns som svårast. kram

Anonym sa...

Jag tror jag vinner i asktävlingen, har fortfarande inte "begravt" min första hund. Askan däremot har flyttat med mamma och dom lite runt om i stan. Borde ta tag i det där snart. Skyller på att jag så sällan är där...