måndag 3 september 2007

Helgen tog slut fort...

Plötsligt var helgen slut, känns som den knappt hann börja innan den var slut.

Albin var pigg i fredags, vi skulle va uppmärksamma men det är ingen fara med honom. En del har frågat varför vi åkte till veterinären för att han ätit mus eller råtta. Jo så här är det, Vi bor på landet med gårdar runt om där det finns råttgift utlagt. Det medlet som sälja i Sverige går inte över på fler djur än det djuret som ätit giftet men det finns annat gift som går över och det finns hundar som blivit förgiftade och de har varit stora alltså så skulle en sådan dos kunna döda Albin. Jag skulle aldrig våga chansa... Det sa veterinären till min sambo också.. Han chansar inte...

I lördags va vi på utställning igen. Domaren kan inte ha vetat vad en foxterrier var, helt konstig kritik och när v kom till bisfinalen så fick vi tacka för oss för att han hade markerad manke och nosen var för lång, ja eller hur! *S*
Han blir bara roligare och roligare att ställa ut. Hoppas bara att mitt nya koppel kommer snart, gillar inte det jag har nu...
Efter utställningen åkte vi till Annika, alltså Albins och Satines uppfödare. Lämnade hundmat, fikade och kollade på valp.

Igår fixade vi här hemma hela dagen, det blir nog bra när det är klart!

Imorrn åker jag och hundarna till Småland i ett par dar, ska bli skoj. Har inte varit där på hela sommaren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för förklaringen :-) Nu ska jag inte reta er mera... Förresten, det är väl inte en valp du ska ha? Eller har du för mkt fritid???

Anonym sa...

nu har jag länkat till dig!

Anonym sa...

För att arbeta så mycket som du gör så tycker jag du är lite väl lat med bloggandet... Jag vill ju veta allt om DENNA helgen!