tisdag 11 september 2007

Ledig idag!







Riktigt skönt måste jag säga, man ska ju va utvilad efter helgen men nja inte den här helgen iallafall.

Jag var inte hemma från jobbet förrens midnatt i fredags, så klippte jag Albin och Satine innan vi la oss. På lördagen vaknade jag av Jonas väckarklocka som planerat, men när jag tittade på den så stod det 6.25 det skulle stått 5.25. Det tar dessutom 45 minuter att köra till Annika och jag skulle vara där runt 7 så jag fick sätta en väldig fart men på nått sätt var jag där 7.15.

Utställningen på lördagen gick bra, Albin skötte sig mycket bra men blev slagen av sin halvsyster. Men hon är inte så gänglig som han börjar bli. Så det var helt ok ;-) Satine fick en etta och slog en tik i ökl. Skoj, men det var ju inte jag som visade henne. Det är liksom inge idé. Jag fixar inte att visa en hund som är så mjuk av sig.. Är för van vid hus Zimon var....

När finalerna var slut hjälpte vi till att riva utställningarna, är glad att man inte är mer involverad än så om man säger som så...

På kvällen var vi en hel drös som festade hos Annika, mycket trevligt!

Upp tidigt på söndagsmorgonen, Annika låg kvar i sängen så jag packade in Ingo i vår bil. Jag har alltid tyckt att Sofiero är en jobbig utställning att ta sig till men iår var det smidigt att komma på plats. Susie fick ställa Ingo för nått sa mig att hon skulle göra det bättre än jag, han blev BIM och fick cert. Satine fick en tvåa.

Jag försökte lura Annika att jag sålt Ingo när vi kom tbx för jag hade fått pengar hon skulle ha men hon gick inte på det ;-)

Efter att v fått lite mat och fotat valparna så styrde vi hemåt där vi somnade som en hög med grisar.

På fredag flyttar Satine, det känns tråkigt. Men jag vet ju att det är det bästa. Får se hur det går för henne på nya stället, går det inte bra ska hon bo hos Annika.

Vi har ännu inte kommit på vad vi ska kalla vår valp, stamtavlanamnet är klart men sen är det stopp. Det enda vi vet är att det ska va ett människonamn.. Visar henne här så får ni se vad det ser ut som hon heter ;-)

Idag ska jag bara ta det lugnt, känner att en förkylning är på väg. Ska dock ta fram klickern och se om Matilda minns. Vi har kurs imorrn nämligen...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer verkligen bli full fart hos dig med två små yrväder.

Hon är jättesöt på bilderna och har en fräck teckning på vänstersidan. Vad sägs om Siri?

Anonym sa...

Åhhh vad jag vill ha sovmorgon! Jag hade förtjänat att ligga hemma och lata mej och kolla på teve hela söndan tycker jag men det fick man ju inte. Jobbade 7 timmar. Jag bara undrar när man ska få vila :-( Lotta är ett fint hundmänniskonamn ;-)