tisdag 12 augusti 2008

Rapport från den blivande agilityhunden och semesterrapport

Igår började jag och Selma träna på basövningarna. Vi har ju börjat på att sitta still och vänta på frikommando innan. Sitta stilla är svårt säger Selma! Men det går bra tycker jag. Hon minns klicket och vad det betyder. Så tog jag fram en korg i går, hon fattade snabbt att klicket kom när hon var nära korgen, först satte hon i en tass sen hoppadehon i och satte sig. Idag provade jag igen och hon hoppar snabbt i och sätter sig. Vi ska utveckla med bur och bädden.

Annars flyter semestern på, vi har köpt staket så vi håller på att förbereda för att sätta upp det. Men vädret är inte riktigt på år sida, vi vill ha uppehåll. Men vi hann klippa häckenidag iaf innan himlen öppnade sig.

Igår röjde jag ur gammalt "skräp" ur badrumsskåpen, fick ett ryck med garderoberna mitt i natten så nu är där snyggt snart. Fattar inte varför man sparar på sånt där urtvättat och trasigt. Det ar så rörigt där så många plagg behövde fräschas upp så det håller vi på med. Tur att sambon har mani på häftiga vitvaror så går uppfräschandet snabbt och enkelt.

Nu ska vi städa lite sen åka till stan och så tar vi en tur till Ekohallen. På hemvägen ska vi se om Hedda uppfödare är hemma, våra saker från Jami kom igår. Har beställt lite roliga leksaker, ett halsband till Selma och en dekal till bilen så dom ska vi hämta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just det! Vara i bur är också bra att kunna. Att tycka att det är trevligt och kunna slappna av, helst sova.

Anonym sa...

Glöm nu inte att träna Hedda inför lördag! Visserligen är hon en naturbegåvning, men lite finputsning kan kanske behövas!

Anonym sa...

Till agilityhundens lata tränare: kom ihåg att träna på många olika platser eftersom hundar generaliserar jättemycket. Och det får gärna vara lite störningar så du vet att hon kan fokusera även om det händer något annat.