fredag 8 augusti 2008

Jag behöde inte ha funderingarna så länge ;-)

När vi satt på tåget till Köpenhamn igår fick jag sms, det var från Susanne. Hon ska ta hand om Selmas agilitykarriär och jag och Selma ska vara lydiga och inte göra saker vi inte får.... Det ska bli riktigt spännande detta!

Hundarna hade haft det rysligt bra hos Karoline (jag trodde inte annat!) Hedda hade inte skrikit ihjäl sig vid mötet med fröken Airedale. Bra det då kanske hon inte gör det när hon får träffa mina föräldrars Airedale. Hundarna var totalt slut när vi kom hem, sånt tycker vi om. Enda nackdelen var att Selma fes så hemskt (hon hade ätit äpplen hela dagen) så hon fick sova nere med Matilda som gillar fislukt bättre än vad husse och matte gör. Hundpassaren blev mutad så nästa vecka är det dax igen fast då får Hedda lära sig veta hut bland sina rötter i stället ;-)

Idag blir det nog staketinköp, ska kolla lite på stan, köpa hundmat och Olgamat och jag tänkte avsluta dagen på Kristianstads bhk. Vad jag ska göra där vet ni kanske? *flinar* Jo jag tänkte titta på terriers som tävlar lydnad....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var tvungen att snoka reda på en deltagarlista till lydnadstävlingen. :-) Skitkul, jag håller tummarna för ett förstapris. Det är ju sådant här viktigt man missar när inte alla har blogg...

Anonym sa...

Kul för Selma att få träna det hon brinner för!

Anonym sa...

Jag hade en bra dag med 6 glada hundar. Vi begav oss till en fruktodling som visade sig vara Albin säker, så han fick kuta för kung och fosterland! Kul att passa så trevliga hundar!

Lydnadstävlingen blev en total katastrof! Lakrits blev inbjuden till lek under platsliggningen, kunde inga fotpossitioner alls, tävlingsledaren var jättekul och skulle hälsas på under MÅNGA av momenten. Men hon fixade apporten och det har hon aldrig gjort innan. Nu ska här övas, för jag vill ha revansh!!

Hoppas det är OK att jag "smygbloggar" hos dig Ida!

/Karoline & Lakrits!