tisdag 26 augusti 2008

Hedda BIS 1 Tingsryd

I lördags var Hedda och jag på utställning i Tingryd, det brukar va en himla trevlig utställning trots att det alltid brukar regna och så även i år. Det är så himla kul för man umgås med goda vänner och har kul.
När det var Heddas tur gick det bra, hon är så himla härlig att visa. Kritiken var helt lysande och domarens ord som inte finns med i kritiken var så härliga att få. Hon sa att jag skulle vara glad för en så fin hund och att hon hoppades att vi skulle ses igen. Jag hade tänkt att strunt i finalen men efter den kritiken kunde jag inte.
Så när det var dax för finalen var jag säker på att det inte skulle gå vägen så kändes det ändå mkt bra, men jag räknade inte med att bli 1:a.. Glädjen var enorm när jag fick den rosa rosetten i min hand! Vår lilla stjärna blev 1:a!

Efter utställningen åkte jag och Jonas vidare till Gränna, dax för rasspecial med foxarna. Gränna är himla trevligt tycker jag och det verkar som är fler var nöjda efter vad jag har hört. Albin blev 2:a och Selma 4:a. Jag är nöjd, mest med att Selma skötte sig så bra. Hon har varit svår att visa men nu har jag lärt mig hur jag ska hantera henne.

Idag ska vi tvätta och städa,handla och hälsa på Annika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja. Dommaren måste ha bestämt sig direkt när alla valparna kom in eftersom hon knappt ens behövde titta på Hedda igen bland alla 15 stycken!!! Visst är det häftigt att stå först!!!

Anonym sa...

Kul att det just var en ROSA rosett. ;-)