söndag 17 augusti 2008

Hedda har debuterat

Foto Maria Lundberg
Igår var jag, Maria, Hedda, Margit och mamma Humla (ja Heddas och Margits mamma alltså) på Skånebordern. Det var nått i luften som varken jag eller Hedda gillade men det gick bra iaf även om jag såg ut som jag grät ;-) Kritiken lyder som följer:
Trevlig tikvalp. Fortfarande lite valphull kvar. Fint huvud. Mörka ögon. Passande benstomme. Bra ben och tassar. Tillräckligt vinklad. Visar sig väl, trevlig valp!
Domare:Monica Stafberg, kennel Bombax
Hedda blev 6:a i valpklass 4-6 månader.
Både Hedda och Margit gick dessutom till final för att tävla om dagens charmigaste hund, de blev dock inte placerade.
Tack Maria för en himla trevlig dag!
Dagen avslutade vi med de Fredrik och Jonas på vår altan med grillat och en massa annat gott!
Idag är vi trötta och sega men ha en massa att göra, nu ska vi in i trimrummet sen till Kristianstad en sväng.
Selmas träning går framåt, imorrn ska vi träna på Storegård.
Susanne! Vi lovar och svär att inte vara på de förbjudna sakerna! (lägger min vänsta hand på hjärtat och Selma lägger sin vänstra framtass på sitt hjärta)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om det bådar gott inför framtida utställningskarriär.

Anonym sa...

Det är fina lovningar ni gör ;-) Ta med en skål och en kampleksak och massa gott godis till Gränna så ska ni få lite mer grejjer att sätta tänderna i.