torsdag 7 augusti 2008

Jag har allvarliga funderingar...

Jag resonerar ju som så att mina hundar ska få ha det intresset som de verkligen älskar. Som Albin tex, han är inte road av så mycket. Spåra är hans grej. Så då gör vi det och skiter i sånna saker som han blir döv av. Matilda hon är bara lektant och får följa med på olika trapatser...
I tisdags satte jag min fot på en Brukshundsklubb i en annan orsak än att ställa ut (vet inte när det hände sist.... 1988 tror jag) Albin var tråkig och inte alls road av det som jag, Jonas och Karoline tänkt oss att han skulle va road av. Dumma hund han ville bara rymma.

Så till mitt allvarliga problem. Jag tittar gärna på agility men utövar seriöst, nä det går inte för mitt trasiga ben kan inte reda ut sånna aktiviteter. Benet blev trasigt för 9 år sen i samband med en blodpropp och det blir inte bättre än så här så jag kan inte tänka att det blir bättre och då kan jag tänka om vad det gäller agility. Hur som helst. Selma har inte sett hinder och annat sånt grejs så många gånger i sitt liv. Susanne har förmanat mig vad man får och inte får, jag har inte varit så lydig ändå. Nu fick ju Selma syn på allt det där roliga och hon var precis tokig av glädje. Hon skulle nog va en bra agilityhund... Hon räds ingenting och hon ger inte upp i första taget, inte ens om det står en stor "storasyster" i vägen, jag sparar er detaljerna för annars får jag nog smisk...
Jag vill ju inte att Selma ska va utan nått som var så kul enligt henne men jag kan ju inte ge henne det och Jonas har ju ingen möjlighet att ge henne det heller pga sitt jobb. Annars skulle han nog kunna gå kurs med henne men det går inte ihop med hans tider... Svårt....

Nu ska jag göra mig iordning för utflykt till Danmark, hela familjen hund ska till Karoline stackars Lakrits och Russin och kanske stackars Karoline som ska hålla ordning på dessa snurrskallar hela dagen ;-) Stackars mig som ska hålla ordning på andra snurrskallar hela dagen.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Selma ska köra agility! Pax för att tävla med henne. Nu ska vi bara göra en plan för själva inlärningen. Sen finns det faktiskt endel hundar som inte tränar så mkt utan bara tävlar och det kan gå bra det med. Ni kan väl få miffa er bland hindren BARA ni håller er borta från A:et, balansbommen och gungbrädan - det är lag på det.

Anonym sa...

Jag kan inte sluta tänka på att det finns en blivande agilityhund bara en timmer bort... Jag har tävlingar nästan varje helg fram till oktober men sen har jag ingenting att göra och det hatar jag! Kan det vara så att hon kampar också? Hoppashoppas! Sen är Sune gärna med i ett öppenspårgäng för hans sega matte har så svårt att komma till skogen och lägga spår. Det kan väl bli en bra deal?

Anonym sa...

Vad var det jag sa... Nu har Susanne snart nappat Selma... (fan att hon hann före) ;-)

Skitkul om ni kan få till en deal. En sådan lovande agilitystjärna och i händerna på Susanne, det kan ju bara bli jättebra!