torsdag 22 maj 2008

Nu är vi redo!

Alla saker inför Heddas ankomst hit är klara, idag har vi köpt matskålar och en liten filt till Hedda. Jonas fick nästan krupp eller nått när jag promt skulle ha en rosa bäbifilt med nallar på. Men hallå den kostade ju bara en tia och Heddas färg ska va rosa!

Mina hundars matskålar är mer eller mindre uppnötta. Jag trodde inte metall kunde slitas så men om nån av er har sett Matilda eller Selma äta så vet ni hur det ser ut. En flock grisar har mer "bordsskick"!! Så nu får alla var sin ny fin matskål. Får se hur långe se håller! Albins skulle nog hålla hela livet om inte Selma var där och förstörde, det är ett under att de har tänderna kvar!

I tisdags var jag och den hesa Karoline på Teba, det är faktiskt synd om Karoline som ska va tyst så länge! Jag hade fått krupp tror jag av att ha det så!! På Teba köpte jag valphalsband med matchande koppel, idbricka, fällar till bilen och lite annat smått och gott.

Igår var vi och tittade på valparna igen, det hade hänt massor sen sist. Nu är det liksom riktiga hundar och leker och busar. Ännu vet vi inte vilken som är Hedda men det spelar ingen roll vilken det blir!

Nu ska jag städa, hinner nog inte allt innan vi ska ha telemöte men då får jag ta resten sen. Jonas klipper gräset.

I helgen blir det jobb, men det är rätt trevligt. Man lagar lite god mat och gör lite extra roliga saker då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I början trodde jag att det skulle hjälpa med någon otäck, stickande lukt och därför provade jag citron. Numera är det helt ok att dra upp öglor precis vart som helst på hela mattan...

Anonym sa...

Trodde bara det var jag och Maria E. som hade speciella färger till våra hundar, men se där - vi är flera!

Då är det bara till att leta rosa prylar! Har reedan vanan inne, Maria E.s Grynet har såklart rosa som sin färg...