måndag 28 december 2009

Årskrönika

Då börjar det bli dax att summera året som gått. När jag ser tillbaka på det ser jag ett år som varit både väldigt bra och dåligt. Då menar jag på mitt personliga plan..
Så här sammanfattar jag 2009:

Ida:
Årets minus:
*På jobbet märks det av att vi ska spara pengar, att jobba 2 helger på rak och sen vara ledig 2 helger är inget vidare.
* Att separera, aldrig förr ser man så många dåliga sidor hos en människa som då.
* Att bli terroriserad och trakaserad, ja inte bara jag utan min familj också.
* Att ha få "fönsterkuvert" som man inte vill ha, kostsamma dessutom på flera sätt.
* Att få reda på saker om människor som man inte vill tro på, som tyvärr är helt sanna....
* Att en människa med så mycket kunskap som Bodil lämnade oss
* Att ha en massa gräl i sitt liv
* Att bli av med körkortet
Årets plus:
* Att få glänsa med den finaste stjärnan, Hedda alltså
* Att få bo kvar i drömhuset
* Att hitta mannen i mitt liv, Anders som gör mig så lycklig
* Att för första gången uppleva hur det är att ha en bra relation till sin svärmor¨
* Att få tillbaka körkortet efter en månad

Albin:
Årets minus:
* Att inte kunna låta Hedda vara, pälsen ska av och sår ska slickas....
Årets plus:
* Bli Svch
*Bli far till tre fina valpar
* Bli placerad som 4 bh på rasspecialen
* Få en ny husse

Hedda:
Årets minus:
* Att bli terrad av "bror"
* Att mormor Pippi fick somna in, vi saknar henne!
Årets plus:
* Började året med att bli Bir-valp *2 på My Dog
* Debuterade officiellt totalt fantastiskt med cert och 2 bt i Malmö
* Godkänd grytkaraktär
* Första pris i viltspår
*Flera fina utställningsresultat
* Få en ny husse

Selma får vara med på ett hörn, men hon har inga minus bara plus. Få tre fina valpar och efter det så har hon fått en egen husse och matte som hon inte behöver dela med någon.

Vad det gäller hundarna så har jag nått dit jag ville, vi har nått dom mål jag har stakat upp. På Heddas utställningsfront har det gått bättre än jag vågat hoppas på. Albin har börjat glänsa han också.
Nu blickar vi framåt och hoppas på nya framgångar!
På det personliga planet hoppas jag på lugn och ro och att vi bara får vara lyckliga och att allt strul som varit har nått sitt slut nu. Jag ser fram emot att bli sambo igen. Jag ser även fram emot min födelsedag som jag hoppas att flera av er vill dela med mig. Jag ser fram emot utställningar, spår och grytet. Vi hoppas på tur och lycka och framgångar.

Tack alla ni som på ett eller annat sätt gjort så att vårt år blivit bra!

5 kommentarer:

Heddas uppfödare sa...

"Att bli terroriserad och trakasserad".

Hm, är det (alla) de gångerna jag beklagat mig över fröken Martinssons sena ankomst tro...

Ida&terrierna sa...

Nej Maria det är ju befogat!!!Det är nån annan som stått för det där och det har inte varit befogat!!

Veronica sa...

Nu har vi ett härligt nytt år framför oss med nya utmaningar och mål! :-)

GOTT NYTT ÅR!!!

Cathrine Jonsson sa...

Ja livet är upp och ner! Men mest upp! Så skönt att du nu äntligen kan se fram emot din stundande födelsedag =)! Vi firar dig gärna!!! Kram och god fortsättning med livet

Mia sa...

Hej.
Hittade hit genom en länk på
Groundworkers kennel sida.
Jag har en avkomma därifrån från Groudworkers kennel ägaren marias hund woodi..
Kul att läsa att det går bra för dina hundar.
Ville bara säga hej när jag nu hittade hit.

/ Mia Från norrland