måndag 27 juli 2009

Den 27/7 betyder lite olika saker

För 10 år sen exakt hamnade jag på sjukhus.. Inte trodde jag väl då att det skulle på ett eller annat sätt påverka mig för resten av livet... Men jag ska vara glad... Det är många som dör av blodpropp och vad är då ett lite trasigt ben och att jag måste medicinera i vissa fall, nä precis ingenting...

Idag fyller en liten vit och brun speciell hund 8 år, jag tror inte att han kan läsa men iallafall ;-) Grattis Alfonz!

Den 27:e betyder också lön, det är trevligt. Särskilt när man jobbat lite extra :-)

Helgen har varit trevlig på alla vis, lite jobbigt med en pilsk Albin och en Selma som säger NEJ ungefär... Nej är inte ett ord som Albin tycker är så viktigt, fast det finns numer en människa som bara behöver titta på Albin för att han ska skärpa sig. Denna person är någon som Hedda avgudar.. Får väl se när vi presenterar denna person här ;-)

3 kommentarer:

Cathrine Jonsson sa...

Det är härligt att du lever livet!!

Jag har anmält Baye till veteran i Tingsryd- kom ihåg det du med nu!!!

Vi kan ju inviga mitt tält då ;-)

Kram

Anonym sa...

Det är så stilla och fridfullt i vårt hus igen,Rasmus har sovit i 2 dagar nu.Det är ju nästan som ett riktigt hem igen.Men visst saknar jag dom också, särskilt lilla Selma som sover i min säng på en huvudkudde,alldeles nära mitt huvud.Vi har lite svårt att fatta att hon kanske ska få valpar,och dom törs inte jag titta på,(tror jag)Kramar till alla från mormor

Monica sa...

Den 27 juli är även "sjusovardagen"
Visst är det kul med gryt. Min Ärtan har varit o skällt på grävlingen två gånger o det funkar finfint. Dock har hon inte åldern inne för att göra karaktärstest osv.
Höll du på med sån där geo...nånting - leta lådor?

Kram från mig, wera o ärtis