lördag 11 juli 2009

Alla tre i grytan

Nej jag har inte kokat kalops av hundarna ;-) Men vi har varit i Fredskog vid träningsgrytet idag. Det var första gången jag där, mycket trevligt måste jag säga. Jag hade anmält Hedda och Albin. Först ut var Hedda,hon skötte sig exemplariskt och klarade hyllan också. Det är dock jag som måste lära mig låta både fånigt och argt. Jag låter liksom som jag gör, har ju aldrig behövt nått annat... Så här ska övas....

Vad det gäller Albin så hade jag faktiskt gett upp, han var jätteduktig de två första gångerna han var vid grytet, sen hände nått som gjorde att han vägrade totalt att lägga sig och han stod mest och glodde i taket. Så jag hade en tanke att det här var sista chansen, stod han bara och glodde så la vi ner den verksamheten... Men jag vet inte vad som har hänt, kanske ville han inte göra sin uppfödare besviken eftersom hon var där eller så har året som han sluppit träffa grävlingen gjort att poletten ramlat ner. Han skallade så fint när jag började framme vid grävlingen och sen kunde vi stänga och han sprang 2 varv runt. Jag är så glad! Nu känns karaktären greppbar!

Vi var kvar lite längre, åt frukost och kollade på andra hundar. Frågade om Selma fick komma in och kolla. Hon är inte rädd för grävlingen, hon viftar glatt på svansen och kollar lite på grävlingen. Men grävlingen är inte nån som Selma vill bli närmare bekant med, men jag är nöjd!
När vi kom hem fick hundarna äta det som var kvar på jordgubbsplantorna, trodde det skulle funka utan staket runt för det brukar va så. Men av nån anledning ha Albin fått för sig att plantorna ska planteras om, det är visserligen säkert så men jag tror jag vill göra det själv i såfall! Så nu är det staket runt igen....
Hundarna är trötta och det är faktiskt vi också.....

Inga kommentarer: