fredag 24 april 2009

Knäck i lurarna

Det är jättevarmt och då passar det bra att torka lakan unte (jag står ut med det trots min pollenallergi, det luktar ju så gott!) När jag hade hängt upp lakanen så kallade jag på hundarna, Hedda och Matilda kom direkt men för första gången i sitt snart 2 åriga liv kom inte Selma på inkallning!
Men om man ser på statistiken på hur många gånger hon har kommit så får man ju vara nöjd! Hon kanske inte tyckte att lakanen var snygga så hon gick för det ;-)

Men eftersom hon inte kom så trodde jag ju att hon var helt försvunnen. Hittade henne rätt snabbt, hon hade spårat nått på ängen här brevid och stod längst bort och luktade på något. Men när hon insåg att "Åh nej de andra får godis" så kom hon som ett skott! Så ingen fara på taket!

Idag tvättar jag och sen ska jag rensa ut det som är Jonas (om jag orkar förkylningen är rätt dryg jag har fått) sen blir det nog inget avancerat mer än nått att äta framåt kvällen. Tänkte mig en massa vitlök för att mota bort bacillerna! (dock kanske inte bara vitlök)

1 kommentar:

Cathrine Jonsson sa...

Har hört av någon vis person att baciller är dåliga simmare!!!!