onsdag 22 april 2009

Jag, Selma och Hedda har varit på Linnekulla!

När jag hade jobbat klart i måndags var jag bara hemma och hämtade Selma och Hedda sen körde jag upp till Linnekulla. Selma och Hedda skulle få se vad som finns ovanför klöven som de brukar spåra rätt på.

Började med Hedda, hon var lite vimsig först men så spårade hon så fint och plötsligt låg det där en döing i skogen.


Hedda hon skällde sitt allra finaste otäcka skall, jag bävar verkligen för grytträningen för den sakens skull ;-)

När det var Selmas tur gav vi Fredrik order på att inte skrämma ihjäl Selma. De döda djur som Selma har stött på innan har ju varit SÅ äckliga enligt Selma. Men tji fick vi! Hon spårade så bra så (lite vimsigt som vanligt) och när hon var framme vid bocken så reagerade hon inte alls som vi trott. Ingen rädsla fanns kvar och hon var så himla duktig!


Tack för att vi fick komma och kolla in döingen!

(fotograf är Maria Lundberg)

3 kommentarer:

Heddas uppfödare sa...

Synd att inte Albin var med och kunde hjälpa till med begravningen. Han är så bra på det!

Ida&terrierna sa...

Ja ska nått grävas ner ska man ringa Albin ;-) Men han har mycket nu.. Det är många ben som ska grävas ner i sängar i Småland har jag hört :-D

Cathrine Jonsson sa...

Vad kul att få spåra mer än bara ett ben!!!