fredag 14 november 2008

Onsdag och torsdag

Har inte hunnit med att blogga så jag tar två dagar samtidigt.

I onsdags kom Cathrine, Bayliez och Niilaz. Först fixade vi lite i "baren" där vi skulle vara på kvällen. Det är på ovanvåningen av vår lada. Det blev riktigt bra, lite kallt bara.
Så efter att vi ätit var det dags att gå ut och vänta på att det skulle komma lite folk.
Jag har ju sett Bayliez uppträda innan men det är flera år sen så det är ju lite annat nu. För Niilaz var det bara andra gången han uppträdde men det kunde man inte tro! Sånna stjärnor!
Tack för att ni ville komma och inspirera oss!

Igår var jag med Matilda på Linnekulla och tränade. Först lite apportering, men de var inte lika skärpta som gången innan. Men Matilda var tydligen nödig och då är det inte så lätt. Så var det dags för rallylydnad. Jag tyckte det såg svårt ut när de tog fram alla skyltarna. Men efter att ha provat en gång var det inte så svårt. det var en del skyltar som ger kortslutning i min hjärna men Matilda är riktigt duktig! När vi skulle gå in för att fika och jag satt Matilda i bilen och skulle gå in vad ser jag på marken?? Nått brunt som jag letat så mkt efter!! Utställningskopplet som Maria har lånat ut till mig och Hedda. Det försvann när vi varit i Växjö och vi har ju letat som galningar! Så bara låg det där! Nu är det avsköljt och väntar på nya resor ;-)

När vi fikat så fick jag övningstrimma Pippi. Jag är nog rätt nöjd även om hon ju satt i mitt knä när jag plågade henne och då är det ju lite svårt att se vad man gör.

Så gick vi ut och tränade lite till. Det känns som det går framåt, men vi får väl se ;-) När vi var klara kom Jonas och Hedda och Maria drog av lite päls på Hedda.

Resten av dagen var stillsam, vi snorar båda två men är inte lediga förrens tisdag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, huvudet på Pippi blev riktigt bra, öronen har nog aldrig varit så fina! Men när kommer du och tar resten?

Ida&terrierna sa...

Får jag öva på resten också och ha henne på bord? Isåfall på tisdag ;-)Hedda är besviken att hon inte fick vara med och va polishund i kväll!

Anonym sa...

Du får gärna öva på resten. Hon ska bara bli snygg till julkortet, blir det missar kan jag nog rätta till det i gimp! Ställas ska hon ju inte göras förrän efter 19 januari.

Ida&terrierna sa...

Tack!! Tur du kan rätta till fotot ifall jag gör hål ;-) Men det gör jag nog inte tror jag...

Anonym sa...

Ilona skulle inte vara Ilona om hon inte hade sina charmiga pigga öron... men hon var fruktansvärt söt som valp. Ett tag hade hon ett upp och ett i minne och lika bedårande ändå. ;-)

Det uppträdandet hade verkligen varit roligt och intressant att se. Har ju hört så mycket om dem.

Det verkar som om du verkligen satt fart på träningen med hundarna. Kul att träna lite olika saker också.