fredag 28 november 2008

Hedda funderar...

I dag är matte hemma med oss, hon ska inte till jobbet. Jobbet är ett ställe där jag varit ibland fast det får man inte vara om man är hårig och har 4 ben.

Idag städar matte, då tar hon alla våra leksaker och stoppar i lådan där de bor. Ibland får Matilda hjälpa till att städa, hon är bra på det. Jag är inte bra på att städa, jag är bäst på att stöka till det säger matte. Daaaah säger jag bara! Så här går det iaf till. Matte tar leksakerna och stoppar i lådan, då får jag syn på dne där leksaken jag letat efter länge. Men då råkar alla andra leksakerna också hamna på golvet. Oj då... Matte stoppar i dom igen och så håller vi på. Matte skriker nått om gråa hår, det måste va på husse hon menar då tror jag....

Idag har Selma och jag hjälpt matte att titta i garderoben i gästrummet. I gästrummet luktar det Niilaz och Bayliez men man får inte kissa i sängen för det sa matte så det gjorde vi inte. I garderoben bor det små röda gubbar. Jag har inte sett sånna innan, så när matte ställde dom på golvet så gick jag fram för att säga hej jag heter Hedda och pussa goddag liksom. Det var inte bra tydligen, de små röda gubbarna tålde inte Heddapussar så de svimmade. Matte sa att det var tur att ingen dog, sen fick vi inte vara med och ta fram röda gubbar mera.....

Jag har blivit vuxen idag, eller inte vuxen kanske för jag har ju inte löpt och jag är ju valp. Men matte och husse tycker att både Selma och jag ska kunna gå i trappan när vi ska gå och lägga oss. Albin kan ju det. Idag gick jag själv, men det var ju ljust och dag, vem orkar gå i en trappa mitt i natten?



Puss på er! /Hedda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är allt ett riktigt charmtroll den där Hedda... och smart också...

Anonym sa...

Vilken underbart söt tjej :-) När sätter du in bilder på henne som nytrimmad?