söndag 6 april 2008

Albin sover!

Men hallå tänker ni, det gör väl alla hundar. Men har han lyssnat på gnällande pilsk hane i några dagar så uppskattar man en trött hund verkligen!

Kursen idag gick bra, Albin har fattat, han är noga och långsam. Han vimsade till det lite på två ställen men löste det själv. Det är mest jag som ska lära mig hur långa sträckorna är jag går och HUR jag går.

När kursen nästan var slut ringde min mobil, det var ägaren till amstaffen som försvann på annandag påsk. Hunden hittades i torsdags, vid liv men svårt sargad av vildsvin. Jag ryser vid tanken på att finna sin hund som inte ätit på nästan två veckor och svårt skadad.... Hoppas att han repar sig och inte får för stora men!

Om nån av mina hundar skulle sticka tror jag skulle gå åt av oro....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Skönt att det vänder för Selma och Albin så han kan återfå sin skönhetssömn. Den behövs när han ska ut i spåren och vara koncentrerad och vaksam mot vildsvin och annat!