fredag 12 december 2008

Stackars Albin....

Det är inte lätt att vara Albin i dessa tider, en Selma som bara fräser åt honom. Matte som skäller på honom när han glömmer sig för femtielfte gången vad man får och inte får göra med sina "syskon".. Man får inte dra Matilda i öronen och man får inte vara vid Selmas bakdel om man inte sköter sig....

Jag fick sovmorgon idag och när jag kom ner hade Jonas dammsugit innan han körde till jobbet, åh vad glad jag blev! Jag trodde att Albin hade ätit frukost men det visade sig nyss att han inte hade. Går han med tom mage så mår han illa, och mår han illa så får man inte i honom nått. Mne nu har jag iaf lyckats truga i honom lite så att han inte spyr när jag är i väg och jobbar.
Albin har visserligen blivit jätteduktig på att äta, men inte nu när det är löp i huset.

Det ser ut att lösa sig med min tjänst på jobbet, men jag ropar inte hej ännu. För vi är mitt uppe i kaoset med alla chefer som ska byta jobb. Alla är uppsagda och har fått nya tjänster men inte den de hade innan. Men som det ser ut och låter så får jag den tjänsten jag önskar! Det vore en mkt bra julklapp!!

Nu ska jag rasta hundar innan det är dax för veckans sista jobbpass, ett kort pass. Sen är det ledig helg!

Inga kommentarer: