måndag 14 september 2009

Utställning gånger två

Ibland undrar man vad man egentligen håller på med... När man inte lyckas somna på natten förrens det är dags att stiga upp ungefär och sen ge sig i väg på utställning med en hund som bara gäspar och en som inte vill följa med alls. Så kändes det för mig i lördagsmorse, jag undrade vad jag egentligen höll på med.... Men väl framme i Bjuv så ändrade jag mig, jag gillar att ställa ut där och jag brukar va nöjd när jag åker hem.
Jag parkerade mig hos mina foxvänner, trevligt att få se Karoline på denna typen av tillställningar igen ;-)
Till Albin har jag numer proffshandler, henne är jag jäkligt nöjd med! Tack Annika för att du visar honom, han är mycket bättre med dig än med mig!
Albin fick fin kritik och blev 3:e bästa hane. Jag är så nöjd så, men nån gång måste det ju va vår tur!
Jag visade Russin, hon hade tappat fattningen men vi fick iaf ck. Petade jag henne på bakbenen tänkte hon bara på snygga hanar, hur lätt blir det då?
Så var jag inne och hjälpte Residenset med uppfödargrupp, det var bara att hålla i kopplet så det var inte så svårt precis.

Sen var det lång väntan innan det var Heddas tur. När vi väl gick in i ringen tänkte jag på vad Cathrine och jag diskuterat, rätt bilder i huvudet, rätt tanke, rätt humör. Det hjälpte, Hedda vann klassen och fick ck men i bästa tikklass var hon för trött, men vi var iaf kvar så länge att vi var den sista som plockades bort men nära skjuter ingen grävling (varför måste det heta hare, grävling är bättre tycker jag) Hedda var lite för trött så när vi tävlade om dagens unghund så var det bara tack och hej men vi var nöjda iallafall! Jag visade Heddas morfar i hans avelsklass, han är häftig han! Men i finalen lämnade jag över jag var för trött för att stanna kvar...

Jag packade ihop och körde hemåt, alldeles för trött för tantfest tyvärr! Handlade och hyrde film och försökte hålla mig vaken så länge den gick hemma i soffan, det gick mindre bra om man säger så....
Blev tidigt i säng, och tidigt upp för att köra till Sofiero. Anders steg också upp för att bilen hade fått laddas över natten, bilen behöver ett nytt batteri nämligen.. Så kom jag i väg i tid och efter att fått med mig allt jag nästan glömt gick det riktigt bra. Var lite fundersam på om det skulle va som förra året vid parkeringen på Sofiero, dvs totalt kaos. Men jag ställde mig på parkeringen som man skulle göra om man skulle ställa i ring 15, för det skulle jag. Fast jag skulle först hämta ut mina nummerlappar, jag fick stanna och titta på om jag fått med mig nån annans hundar. Albin gick fint vid min sida hela tiden, drog inte en enda gång i kopplet. Men nä det var mina hundar, men jag vet vad det beror på. Dels har Anders koppeltränat honom och så hade de två ett samtal innan vi åkte tydligen ;-) Albin är så klok att han fattar sånt!

Albin skötte sig jättefint idag också, men han tyckte att staffarna lät jäkla konstigt men vem gör inte det?! Han blev bhR, jag är nöjd! Ck båda dagarna och placering är ju bra mycket bättre än vad det var på Öland eller i Ronneby. Jag visade Ewas Kelly i BIR & BIM och i uppfödargruppen sen flyttade jag mig till Borderringen.
När man är på ställen där det är mycket hundar bryr sig inte Hedda om hundar alls, men när jag ställt mig i ringen fick hon spelet. Hon kastade sig ner och viftade på hela kroppen och var hur glad som helst, hallå vad gör du tänkte jag och kollade på vad som hetsat upp henne så. Utanför står morfar Woodii. Tänk att hon kan hitta sin gamla morfar så där och känna igen honom!
Hedda blev 3a i sin klass och fick hp, det var så skönt att köra hem och få sova på soffan en stund!
Jag är nöjd med helgen, hundarna har skött sig som dom ska! Bara bilen som inte sköter sig men det får vi ta tag i i veckan!

Inga kommentarer: