måndag 21 september 2009

Uppdatering

Selma växer och frodas, det börjar nog bli tungt. Hon springer inte som innan, hon tittar på när Albin och Hedda gör sina rusningar. Hon som annars stått för rusandet.

Rasmus är inte pigg alls, han ramlar och har ont. Har ringt till Veterinär Per men han ringer upp mig imorrn, det var kaosartat nu.
Jag inser ju när jag tittar på Rasmus att detta kommer ju aldrig att fungera...
Han kan inte gå ordentligt, han kan inte springa, han kan med stor ansträngning resa sig, orken är slut och ser jag in i hans ögon är det ingen gnista kvar.
Så det enda jag kan göra nu är att boka en tid hos Per så får han avgöra. Men jag tror inte att han har så mycket mer att säga än vad mina egna ögon kan se...
Mamma och pappa är på Kreta, jag har pratat med dom så dom vet läget men det känns inte bra att det skulle bli så här när dom äntligen har fått semester. Vi får se vad morgondagen ger men hur det än blir så ska jag göra det bästa av det. Han ska inte behöva lida...

4 kommentarer:

Heddas uppfödare sa...

Vill du ha sällskap till Per får du säga till.

Cathrine Jonsson sa...

Stor Kram på er

Cathrine Jonsson sa...

Till Heddas uppfödare: Grattis!! Grattis!! Jätteskoj!

Heddas uppfödare sa...

Tack!!!