torsdag 10 september 2009

Sammanfattning....

Det har liksom inte blivit av att jag bloggat om helgen förrens nu.

Vi kom iväg till Öland lite senare än vi tänkt, jag fick helt plötsligt två hundar för mycket. De bara stog på gårdsplanen helt plötsligt. Men så kom vi iallafall i väg, efter ett stopp i Ljungbyholm och sen på Maxi styrde vi iallafall mot ön. Vägen kändes väldigt lång och rak, men till slut var vi framme. Stugan hade dock ingen värme, inget fungerande element heller. På morgonen visade det sig att det inte fanns varmvatten heller... Det var ju så mysigt att duscha då... Eller inte... Jag kom iaf i väg till Böda, ja jag och hundarna. Anders han blev hämtad av Hanna och Jens senare.
På väg från parkeringen var jag rätt säker på att om nån skulle ge mig ett bud på hundarna så skulle jag sålt dom, dom betedde sig som fan själv hade flugit i dom och dessutom låg inte packningen stilla. Men min ilska gick över när jag väl kom fram till ringen. Hade en liten stund på mig att satta upp burarna och dricka lite vatten, fast det gick inget bra.. Jo burarna men vattnet hällde jag över mig....
Så var det Heddas tur, hon skötte sig bra i nya utställningskopplet (tusen tack Cathrine), men domaren tyckte inte om Heddas fötter men annars tyckte han att hon var fin, men tyckte synd om henne för att grävlingen bitit henne i huvudet (det har den inte, eller jo visst f*n är han svart och vit men han är en fox och heter Albin och så fult är inte bettet, tror inte nån annan har sett det)
Sen hade äntligen vårt sällskap med fikat hittat till rätt del av ön och jag och Hedda gick och mötte dom, varken Anders, Hanna eller Jens tyckte att Hedda hade fula fötter. Efter lite kaffe var jag på bra humör igen, jag är inte dålig förlorare. Men lite roligare kan man ju ha det när man åkt så långt.
Albin följde med Hanna och Jens till havet trodde jag, men han hade visst bara gått i skogen med Jens, Hanna hade badat och försökte lura i mig att Albin badat.. Jag gick på det...:-)

Så var det Albins tur, han visade sig exemplariskt. Det såg verkligen skitsnyggt ut, men domaren gillade inte hans typ men det blev iaf en etta. Men vi får glädja oss med de andras resultat, grattis Annika och Susie!

Vi packade ihop och körde till Kalmar, de andra gick in på Coop men jag satt kvar med hundarna utanför. Smsade till kusinen att jag var i Kalmar och vart jag var, så kom kusin, moster och morbror och sa hej. Det var trevligt för jag har inte sett dom sen valborg.

Sen körde vi hem till Hanna där vi rätt så trötta hamnade i soffan med några öl. Där blev vi iaf varma, både Jens och Hanna försökte eld ihjäl oss ;-) Så blev det mat, ett litet minus till mig som glömde ta allergitabletter när jag skulle äta kräftor men det ordnade sig det också. När det väl var dags att sova var det typ 300 grader i rummet, kontrasterna från förra natten var totala. Nu fick vi ha fönsterna öppna på vid gavel.

På söndagen var vi hemma hos mina föräldrar, åt mat och fixade med lite papper innan vi efter att ha fått köra tillbaka till Hanna två gånger för att vi glömt saker kunde köra hem till Skåneland igen.
Trots att jag inte fick med mig några fina resultat så hade jag en mycket trevlig helg!

I helgen blir det utställning, iaf ena dagen. Jag är säker att jag anmält till båda dagarna men har inte fått några papper alls och sydskånska har jag inte fått tag på ännu. Men till Bjuv hade jag anmält så det är klart iallfall!

1 kommentar:

Cathrine Jonsson sa...

Vilken resa.

Jag tycker inte heller Hedda har fula fötter men däremot ursöta tassar ;)

Stuglivet kanske inte är det mest eftertraktade just den här årstiden och verkligen inte utan värme brrrr.