torsdag 5 februari 2009

Vad är det för ett djur?

som är brunt och hoppar jätte mycket och högt? Ja jag vet vad ni tror men det är fel, det är inte något kängurudjur inte heller rådjur utan det är Hedda!
Hon är foxterrierinspirerad med skillnaden mot foxarnas hoppande upp och ner kan Hedda sikta.
Som igår när Jonas höll på att servera hundarnas mat tog Hedda sats och var helt plötsligt uppe på köksbänken och rev ner en skål med mat i.
Som straff för det fick hon inte städa upp maten, det fick Albin göra och det tog tid!!
Han tar liksom en foderkula åt gången till skillnad från de galna tikarna i det här huset som hugger vilt omkring sig efter mat. Så de höll ju på att smälla av där på fel sida grinden....

Idag hr vi ägnat oss åt att klippa klor, skrapa tänder och karda labrador. Det går jättebra att göra vad som helst med Hedda och Selma, Albin sprattlade lite när jag klippte klorna. Men Matilda som är äldst och borde föregå med gott exempel hon är hopplös, klippa klorna är lika med döden ungefär och en ålande labrador är inte det lättaste att hålla i styr. Bli borstad är också hemskt, så då måste man läga sig och åla runt och vips har matte tappat greppet.
Men om man ser till det stora hela gick det bra, en kasse päls, många klippta klor och bara en klippte jag för långt (på Albin) och snygga tänder.

Ikväll ska jag jobba och Jonas ska på kurs och lära sig hur man blir en riktig man!

Sen är det helg för min del fram till måndag 7.00 och den veckan blir inte rolig, blir 8 dar i sträck att jobba. Det blir dyrt för kommunen. Blir ju böter med tanke på arbetslivslagen och jag själv lär väl bli koko i hela huvudet!
Men jag pratade med chefen så han skulle ta på sig det hela med för många pass. Jag kan inte hjälpa att vi ska på kurs på mina lediga dagar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå bli riktig man!? Vi är ett rätt stort antal kvinnor också som har jägarexamen! Nä Ida, ta du examen också och följ med ut i skogen!

Ida&terrierna sa...

Då är du en riktig kvinna då ;-) Jonas tyckte att han kände sig som mera man redan nu... Nån måste ju håla reda på hundarna så jag behöver ingen examen riktigt nu. Men kanske när jag blir äldre och har mycket tid över!