tisdag 25 mars 2008

Selma är ingen snorunge längre.....

Nä nu är Selma stor säger hon, hon började löpa för en vecka sen. Hon pryglar Albin om han gör nått han inte får, vad det är han inte får varierar från stund till stund.. Inte lätt att va hormonstinn pojkhund.

Påsken förlöpte fint, långfredagen spenderade vi i ett kallt ridhus på inofficiell utställning. Med oss hem fick vi flera kg hundmat och en drös rosetter och en hundleksak. Selma blev birvalp, hon var ju ensam så. Albin BIM och Lakrits BIR och BIG 2! Grattis grattis Lakrits! Matilda vår labbe blev BIR hon var också ensam(trist)och BIG R.

Resten av påsken var mina föräldrar här, trevligt. På påskdagen hade jag mitt försenade kalas, första gången Jonas och mina föräldrar träffats trots att vi imorgon har bott ihop i två år.

På annandag påsk kom det en tjej och frågade efter sina 2 hundar som rymt, vi har sett spåren efter dom men inte hundarna. Vi hjälpte henne att leta igår kväll men inga hundar, bara spår. Fick sms av henne nu på eftermiddagen då har hon hittat en av hundarna. Jag och Matilda ska ut och leta lite nu. Matilda gillar sånna hundar som den som är borta, amstaff...

Våfflor blir det ikväll när Jonas kommer hem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Albin på fredag! Han får det inte lätt med både Lakrits och Selma som löper.

Anonym sa...

Oj då hoppas staffen kom till rätta tillslut. Grattis till rossetterna

Anonym sa...

Stackars Albin, det kan inte vara lätt att vara till lags... :-)

Grattis till utställningsresultaten! Finns ju inget vackrare än en fox.

Hoppas hunden är återfunnen.